• A didaktika kézikönyve. Elméleti alapok a tanítás tanulásához

    0

    A didaktika a pedagógiának a tanulás támogatásával foglalkozó tudományterülete, amely a Comenius óta eltelt 5 évszázadban folyamatosan gazdagodott, bővült. A jelen kézikönyv több mint 20 fejezetben dolgozza fel a tanulás jellemzőire, a tanulókra, a tehetségesekkel, a különös figyelmet igénylőkkel való bánásmódra, az oktatás tartalmára, a tantervekre, a tervezésre, az oktatás kereteire, stratégiáira, módszereire, a digitális pedagógiára vonatkozó legújabb ismereteket. Tájékozódhatunk belőle a társadalom és az oktatás kapcsolatáról, a tanulás környezetéről, a hatékony pedagógus ismérveiről, a pedagógussá válás folyamatáról, a pedagógiai kutatás alapvető módszereiről, valamint az oktatás paradigmáinak történeti alakulásáról.

    12 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A magyar nemzet története alkotmánytörténeti és honpolgári ismeretekkel

    0

    A Kalász Tankönyvszerkesztő Bizottságának közreműködésével szerkesztették:
    Bagdy István, Berkényi Károly, Berwaldszky Kálmán, Sugár Vilmos

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Az én iskolám

    0

    450 Ft
    Kosárba teszem
  • Emil vagy a nevelésről

    0

    Rousseau fogalmazza meg a XVIII. században a legnagyobb nyíltsággal és részletességgel azt az évszázadok óta üldözött gondolatot, mely szerint a természet s így az ember is, aki egy darabja a természetnek, születésétől fogva jó, s csak a társadalom rontja meg. Ez a gondolat szöges ellentéte a feudális világnézetnek, mely az emberi természetet eredendően gonosznak tekintette. A kereszténység e lényeges világnézeti tételéből következett, hogy a gyermeket állandóan dorgálták, elméjét korlátok közé szorították. Rousseau gyökeresen szakít e nézettel. Nála a hibás ismeretanyag és a hamis előítéletek távoltartása áll a gyermek Emil neveltetésének elő-terében. A nevelő feladata szerinte elsősorban nem ismeretközlő, hanem ismeretelhárító tevékenység. Csak a feltételeket szabad megteremtenie, az ismeretszerzést s az erkölcsi érzék kialakítását a növendék saját aktív kíváncsisága végzi. Az életre nevelés igénye; a dolgok és nem a szavak, az élet és nem a könyvek tanulása; a testi nevelés fontossága olyan elvek, amelyeket külön-külön több író már régebben is hirdetett, de Rousseau volt az, aki ezeket az elveket az európai gondolat történetében addig még soha nem tapasztalt szuggesztivitással, következetességgel és sodró érzelmi hévvel egységes nevelési rendszerben fejtette ki.

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Érzelmek iskolája

    0

    A kötet Ranschburg Jenő két korai munkáját tartalmazza. A Félelem, harag, agresszió 1970-ben, a Szeretet, erkölcs, autonómia 1981-ben jelent meg először. Azóta mindkét könyv – az előbbi idegen nyelveken is – több kiadást ért meg. A szerző ezekben az írásokban a legfontosabb emberi érzelmek, a szeretet, a félelem, a szorongás és a harag keletkezését mutatja be, illetve azt a korai gyermekkorban lezajló folyamatot, melynek során ezekhez az érzelmekhez meghatározott, az egész életen át jellemző viselkedésformák – gondoskodás, agresszívítás, erkölcsi tartás – kapcsolódnak. Természetesen Ranschburg Jenő – mint később annyiszor – e műveiben is törekedett arra, hogy mind a szülőknek, mind a nevelőknek segítséget nyújtson a gyermeknevelés sok örömmel, de sok gyötrelemmel és tanácstalansággal is járó folyamatában: a Félelem, harag, agresszió című könyvben először jelent meg magyar nyelven azoknak a szülői, nevelői stílusoknak az elemzése, melyeknek alkalmazása bizonyítható összefüggést mutat a bontakozó személyiség karakterisztikus vonásaival.
    A két könyv megjelenése óta sokat fejlődött a tudomány és sokat változott a világ is, amelyben élünk. Mégis, aki elolvassa vagy újraolvassa ezt a könyvet, tapasztalni fogja: következtetései ma is érvényesek, tanácsai ma is használhatók. A világ változik ugyan – a szülő és a gyermek, a nevelő és a gyermek viszonyának alapvető jellemzői azonban időtlenek.

    3 400 Ft
    Kosárba teszem
  • Középiskolai tanári névkönyv. XI. névkönyv. 1909-10.

    0

    Településekre lebontva tartalmazza a gimnáziumok, reáliskolák, felsőbb leányiskolák tanárait, ransorokat, fizetés- és lakáspénz táblázatokat. Forrásdokumentum.

    3 000 Ft
    Kosárba teszem
  • P.E.T. – A szülői eredményesség tanulása

    0

    Thomas ​Gordon könyve, a P. E. T. – A szülői eredményesség tanulása az elmúlt két étvizedben megjelent egyik legsikeresebb tudományos-ismeretterjesztő mű – igazi pedagógiai bestseller. A szerző a már magyarul is megjelent T. E. T. – A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvéhez hasonlóan „Gordon-módszerrel” avatja be a felnőtteket, szülőket és laikus nevelőket, hogyan változtathatják meg a gyerekekhez fűződő, sokszor egyoldalú, hatalmi tekintélyen alapuló, érzelmileg megromlott viszonyukat egyenrangú, szeretettel teli, megértő, örömöt hozó kapcsolattá.

    1 500 Ft
    Tovább olvasom
  • Pedagógia

    0

    A német nyelvterületen széles körben használt, magyar vonatkozású részekkel is kiegészített tankönyv elsődleges célja, hogy a pedagógia tudományos kérdéseivel elmélyültebben foglalkozni szándékozóknak segítséget nyújtson a neveléstudomány alapvető kérdéskörei, általános fogalmal, rész- és rokon tudományai, elsősorban a szociológia és neveléspszichológia újabb eredményeinek megismerésében. Ezen túl menően törekszik a pedagógiai kutatások, elméleti alapvetések eredményeinek, gyakorlati vonatkozásainak bemutatására is. A kötetet nem csupán a pedagógia elméletével ismerkedő, illetve annak különböző területeiről elmélyültebb ismeretek megszerzésére törekvő egyétermi, főiskolai hallgatóknak, hanem az oktatásirányítás és a neveléstudomány.elméleti szakembereinek is ajánljuk.

    4 500 Ft
    Tovább olvasom
  • T.E.T. – A tanári hatékonyság fejlesztése

    0

    A tanítás egyetemes tevékenység – valamennyien csináljuk. A szülők tanítják gyermekeiket, a munkaadók tanítják alkalmazottaikat, az edzők tanítják játékosaikat, a feleségek tanítják férjeiket (és megfordítva), no és természetesen a tanárok tanítják diákjaikat.”
    Jól tudjuk azonban, hogy ez-az egyébként örömteli tevékenység- milyen gyakran jár kudarccal, milyen gyakran kell átélni azt a keserű tapasztalatot, hogy minden igyekezetünk ellenére tanításunk eredménytelen marad. Thomas Gordon világsikert aratott könyve arról szól, hogyan válhat a tanítás az átlagosnál jóval eredményesebbé; miképpen nyújthat nagyobb tudást és érettséget a tanulóknak és ugyanakkor miképpen csökkentheti a konfliktusokat és teremthet több időt a tanároknak, hogy taníthassanak”. Bemutatja, miképpen tehetjük az iskolát olyan hellyé, amelyben valóra válhat a régi szállóige: „A tanítás a szeretet egyik módja.

    1 000 Ft
    Tovább olvasom