• „Hol sírjaink domborulnak…”

    0

    2 600 Ft
    Tovább olvasom
  • „Jer, nézd a Balatont…”

    0

    A Balaton magyar költők verseiben és magyar festők képein.
    Német, angol és francia nyelvű összefoglalóval.

    2 000 Ft
    Tovább olvasom
  • 1000 mestermű

    0

    Az európai festészet történetéből 1000 válogatott remekművet mutat be a kötet, amelyben a 13. és 19. század közötti stílusgazdag időszak fontos, ismert alkotásai mellett ritkábban reprodukált művek is megjelennek. A könyvet átfogó kérdéseket tárgyaló miniesszék – mint a festészeti technikák fejlődése, a műkereskedelem története, mélyebb műelemzések – és kislexikon egészíti ki.

    8 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A bőfény forrása

    0

    Zsögödi Nagy Imre Magyar Örökség-díjas festőművész alkotótevékenységében programszerű tudatossággal érvényesült a csíki tájnak, embernek, jellegzetes paraszti létformának művészeti köztudatba való beemelése. Szabó András monográfiájában Nagy Imre életútjáról, művészi pályájáról és hagyatékáról nyújt átfogó képet. A könyvet mintegy száz fekete-fehér és ötven színes reprodukció illusztrálja. A könyv megjelent Nagy Imre halálának 30. évfordulójára.

    3 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A festészet rövid története. Giotto-Cézanne

    0

    A ​kötet átfogó képet ad a nyugat-európai festészet fejlődéséről Giottótól Cézanne-ig. Szerzője, Michael Levey, a londoni National Gallery tudományos munkatársa, gondosan kiválasztott példákkal jellemzi az egyes festők művészi tevékenységét és a festészet fejlődésben betöltött szerepét. Levey a hatalmas anyagot biztos tudással kezeli, s határozottan elválasztja az értékest a talmitól. Bár gyakran friss, egyéni meglátással, állásfoglalással fűszerezi mondanivalóját, mindig megőrzi tudományos tárgyilagosságát, és kiváló arányérzékről tesz tanúságot.

    1 000 Ft
    Tovább olvasom
  • A Feszty-körkép

    0

    Körképünk története 1891-ben kezdődik. Feszty Árpád egy párizsi útja során megnézte a Detaille és Neuville által festett, napóleoni csatát ábrázoló körképet. Akkora hatással volt rá az élmény, hogy elhatározta, ő is alkot idehaza egy hasonlót. hazatérve lelkesen ecsetelte elképzelését családja tagjainak: vászonra viszi a bibliai özönvíz legendáját, körös-körül vadul hullámzó, tajtékzó tengerrel, viharos felhőkkel, hánykódó hajókkal, sziklákhoz csapódó roncsokkal. Felesége megrettent az ötlettől, hiszen mint festő tudta, mekkora monumentális, külön épületet igénylő kép létrehozása, nem beszélve a szükséges technikai berendezésekkel járó bonyodalmakról. Apósa azonban – Jókai Mór – a közéletben jártas író és az eseményeket figyelemmel kísérő országgyűlési képviselő szemével nézte a dolgokat. Gazdag írói-festői fantáziáját – jól bánt az ecsettel is – nemcsak megmozgatta a nagyszabású terv, hanem rá is beszélte vejét, hogy a vízözön helyett a magyar történelem egyik jelentős epizódját örökítse meg. Az ország akkortájt már a honfoglalás millenniumára készült, így kézenfekvő volt a javaslat: legyen a körkép témája a honfoglalás, címe pedig: A magyarok bejövetele

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A középkori Magyarország táblaképei

    0

    1 800 Ft
    Kosárba teszem
  • A modernizmus sorskérdései. Válság és megújulás a 19. és a 21. század festészetében

    0

    Ki, milyen alapon, honnan „számítja” a képzőművészeti modernizmust? Szabadi Judit minden témában megtalálja azt a pontot, ahonnan ő másként látja, és teszi mások számára is beláthatóvá a már ismert vagy eddig még ily módon fel nem tárt művészettörténeti tényeket. Alkotói életútjának legfontosabb darabjait tartalmazó, szépirodalomként is olvasható könyve a modernizmus sorskérdésit koherens egységben láttatja. Egyedi szemléletét esszéisztikus stílusban fogalmazza meg, s tanulmányai továbbgondolásra késztetnek minden olvasót, legyen az „laikus” avagy szakember. A magyar századelő és az európai modernizmus egybejátszatása, egymásra-montírozása a korszak izgalmas aszimmetriája ellenére is megteremti az egységet a tanulmánykötet két ciklusa között. A könyvet olvasva talán lehetőség nyílik majd arra is, hogy tovább töprengjünk a magyar és az egyetemes festészet korrelációjának máig megoldadan kérdésein. A kötet az 1969 és 2005 között keletkezett, e kiadás számára kiegészített, nem egy esetben újrafogalmazott írásai egy gazdag tudományos pálya ívét rajzolják meg. Egy tudományos pályáét, mely önmagában is tananyag lehetne.

    2 500 Ft
    Tovább olvasom
  • A római iskola

    0

    Fülszöveg:
    A szerző írja könyve bevezető fejezetében: „Valamennyien, akik megjártuk Rómát, belső, titkos szövetségben élünk. Sohasem hallottunk egymásról, s mégis, mint valami különös szekta tagjai, akikben a dolgok új jelentése világosodott meg, eltéphetetlenül összetartozunk.” Amikor a költő, Berczeli A. Károly e sorokat leírta 1943-ban, a Via Giulia 1. alatt működő Collegium Hungaricum néhai lakói, a hivatalos ösztöndíjban részesült művészek – röviden a „rómaiak” – már valóban szektát alkottak. Megváltozott a magyar és az európai művészet klímája, megváltozott a világ, megváltozott minden.

    6 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Aba-Novák Vilmos

    0

    Vannak életművek, amelyeknek önmagukon túlmutató jelentőséget ad, hogy egy-egy művészeti vagy történelmi korszak fő problémái sűrűsödnek össze benne. Ilyen Aba-Novák Vilmos művészete is, amelynek feldolgozásával a kötet szerzője egy sor általános jellegű kérdésre is választ kíván adni. Aba-Novák Vilmos két világháború között kiteljesedő művészetére az 1962-ben megrendezett kiállítás hívta fel először a nagyközönség figyelmét. A Magyar Nemzeti Galériában bemutatásra kerülő anyag sokrétűségével és műfaji gazdagságával nyilvánvalóvá tette, hogy Aba-Novák eredeti és sokra hivatott tehetség volt, aki a grafikában, a táblaképfestészetben és a monumentális falfestészetben is kiemelkedőt alkotott. Nem kötelezte el magát egyetlen korabeli stílusiránynak sem; a formaproblémákkal küszködő festészetben az elbeszélő művészet hagyományát folytatta. Témáit a nép, a falu, a külváros életéből merítette; munkaábrázolásai, cirkuszképei, parasztjelenetei dinamikusan és érzelmi telítettséggel vallanak korának jelentős problémáiról. Supka Magdolna monográfiája vállalkozik rá első ízben, hogy feltárja ennek a rendkívül összetett életműnek alkotóelemeit, tisztázza a vele kapcsolatban felmerülő problémákat, és összegezze maradandó értékeit. A színes, érzékletes képleírások és a kor eleven megrajzolása a tanulmányt érdekfeszítő olvasmánnyá avatják.

    1 800 Ft
    Kosárba teszem
  • Albrecht Dürer

    0

    2 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Amedeo Modigliani 1884-1920

    0

    „Amit én keresek, az nem a valóság, de nem is az irreailtás, hanem a tudatalatti, az emberi faj ösztönösségének misztériuma.” (Amedeo Modigliani)

    2 000 Ft
    Tovább olvasom
  • Az örök kívülálló

    0

    Művészettörténet kutatásunk egyre több méltatlanul elfeledett életműre irányítja rá a figyelmet. Ezek közé tartozik Bene Géza (1900-1960) festőművész oeuvre-je is. Bene Géza életpályája a két világháborút is magába foglaló időszakon ívelt át, és több művészettörténetileg izgalmas korszakot is magába foglalt. Így a két világháború közötti progresszív szellemiségű művészetnek volt a képviselője, a KUT (Képzőművészek Új Társasága) és az UME (Új Művészek Egyesülete) tagja. Majd a második világháború után a fordulat éveinek nevezett időszakban modern festészetünk Európai Iskolán kívüli képviselője lett. 1948 után teljesen visszavonultan, rajztanítás mellett alkotott. Egész életében intranzigensen ellenállt a kor művészetpolitikai elvárásainak, belső emigrációba vonult, s az invenció vezette egész alkotói folyamatában. Így alakította ki a negyvenes évek első felétől a közvetlen természetélményen alapuló, konstruktív szürrealista tájátírásait. Bene Géza magányos művész volt, örök kívülálló, aki félrehúzódott a művészeti közélettől, csupán tanári fizetéséből élt. Amikor művészetének konjunktúrája lett volna, akkor is ott maradt otthonának falai között. Most megjelent hiánypótló monográfiája tudományos igénnyel dolgozza fel pályáját, amely általa a 20. századi magyar művészettörténet (tér)képén újabb fehér foltokat tölthetünk meg színnel.

    1 800 Ft
    Kosárba teszem
  • Az Uffizi Képtár magyar önarcképei

    0

    Az Uffizi Képtár magyar önarcképei

    1 600 Ft
    Kosárba teszem
  • Barokk

    0

    A barokk – melynek kora az abszolutizmus és a felvilágosodás közé esik – az utolsó olyan stílusirányzat, amely átfogja Európa egészét. Jó ideig a reneszánsz különc hajtásának tekintették. A tartalom és a forma összetettsége, sodró lendülete éles ellentétben áll a klasszicizmus fegyelmezett önmérsékletével. Világi örömök és érzékiség, vallásos áhítat és szigorú aszkézis, formai sokszínűség és merev szabályok betartása egyaránt jellemző a barokk mesterek alkotásaira. Ezzel egy időben, az illuzionizmus jelentkezésével színpadiasság és díszletszerűség hódította meg a művészet világát.

    2 000 Ft
    Tovább olvasom
  • Csók és festék

    0

    Megmaradt festményeiből ítélve biztosra vehető, hogy Kádár Erzsébetből kiváló festő lett volna, ha nem kell föladnia. Izmos intellektusa, egyéni látása, lényeget megragadni és anyagát szintetizálni képes elbeszélő, ábrázoló tehetsége képein, és még inkább írásaiban vitathatatlan. Többek közt Csók és festék című novellája és Egy város modellt áll című, Szentendrére emlékező esszéje jól mutatja, hogy fiatal énje milyen komolyan vette, élete céljának tekintette a festészetet. Állandó rajzolással, firkálással folyamatosan nevelte magában a festőt. Nem egy novelláját úgy kezdi, mintha pár (ecset)vonással kijelölne egy területet, amelybe megírandó figuráit fogja állítani. Ők lesznek a modelljei. Létükben, testi-lelki mozgásukban őket fogja ábrázolni.

    2 600 Ft
    Kosárba teszem
  • Csontváry

    0

    „A befolyástalan elme épp úgy, mint az isteni lángész a teremtő erőben keresi és találja meg életének halhatatlanságát. Az isteni zseni teremtőerővel hozza létre az anyagot, az emberi zseni ebbe az anyagba pedig beleheli a valóságot. Egy alkotást meg kell becsülni éppúgy, mint minden virágot, minden kőzetet, minden állatot sajátságos fajtatulajdonsága szerint kell szemlélni.” (Részlet) Csontváry Kosztka Tivadar (1853-1919) patikusból lett festővé – ahogy maga állította, a „szellem” hivatására. S bár munkái, sőt ő maga is gyakran tűnt nevetségesnek kortársai szemében, az idő őt igazolta. Kötetünk megújult kiadása 84 reprodukciót tartalmaz a festő képeiről, a bevezetőt Csontváry szakértője, a kiváló művészettörténész, Németh Lajos írta.

    4 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Czigány Dezső

    0

    1 000 Ft
    Tovább olvasom
  • Dalí közelről

    0

    Kötetünk ​Salvador Dalí rajzaiból és a 20. század olyan művészeinek írásaiból kínál válogatást, akik viszonylag szoros kapcsolatban álltak Dalíval. Célunk az, hogy újjáélesszük a „cadavre exquis” szellemét, a művészi játékot, melyet a szürrealisták űztek egymás között: többük részvételével, „vakon” jöttek így létre szövegek vagy rajzok, illetve találomra, véletlenszerűen váltogatta egymást rajz és szöveg. A műveket rendszerezve, négy tematikus sorozatba helyezve mutatjuk be: a tanulóévek és az avantgárd; Gala avagy az örök nőiség; a szürrealizmus esztendői, és végül a kései korszak rajzos alkotásai. Ez a könyv elkalauzol bennünket abba a titokzatos, varázslatos világba, amely így újrateremtve is új és egyedi; ezzel kívánunk tisztelegni születésének századik évfordulóján Dalí előtt, ám egyszersmind a kiemelkedő egyéniségekkel benépesített világa előtt. A könyvet az teszi még érdekesebbé, hogy Dalí rajzainak és a kísérő szövegeknek java része eddig még nem látott, kevésbé ismert, és meglepően sokatmondó alkotás.

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Derkovits Gyula

    0

    Derkovits Gyula (1894-1934) a huszadik századi magyar képzőművészet egyetemes jelentőségű alakja, aki autodidaktaként küzdötte fel magát festőink és grafikusaink legnagyobbjai közé. Hogyan sikerülhetett ez? Mi művészetének titka? Olyan kérdések ezek, amelyek mindmáig foglalkoztatják a kutatókat. Ezekre a kérdésekre keres választ Derkovits ismert monográfusa, Körner Éva is, aki a jelen kötet előszavában szemléletesen mutat rá egy sajátosan nemzeti, csakis Magyarországon lehetséges és sajátosan egyéni, csakis Derkovits személyiségével és helyzetében lehetséges művészet megszületésének feltételeire. A terrornak azokban az éveiben, amikor a tömegeket közvetlenül mozgósító kollektív munkásművészet erőit szétmorzsolták, s a polgári festészet az esztétizmus sáncai mögé vonult, a csenden csak az olyan hang tudott áttörni, amely a történelem tisztán felismert logikáját a halált vállaló elfogult szenvedély hatalmas erejével hirdette. A proletárművész Derkovits élete legszemélyesebb mozzanataiban osztályának sorsát és a magyar történelem legmélyebb tragédiáját élte át, így tudott az egyediből, a mindennapiból általános érvényű, maradandó, szimbolikus tematikát és formát alkotni. A kötetet 78 színes és 32 fekete-fehér kép Illusztrálja. Áttekintést adnak munkásságáról a még Cézanne és az aktivisták hatását mutató kezdetektől az expresszionista valóságmegfigyelésen át az érett művész leheletfinom árnyalatokkal megfestett, tömör szerkezetű és gazdag érzelmi atmoszférát árasztó fő művéig.

    3 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Ferenczy Júlia

    0

    1 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Gy. Riba János élete és festészete

    0

    A Jászság – s benne fővárosa, Jászberény – mindig jelentős szerepet játszott nemcsak a vármegye, de az ország kultúrájában is. Tudjuk, a Jász Múzeum 1874-ben nyitotta meg kapuit, s az első jászberényi „kép-író”-ról a 19. század első éveiből találtak adatokat a levéltári kutatások. A Jászságban jó néhány nagy művész működött több-kevesebb ideig, s indult Jászberényből a világhír felé. A terület képzőművészetének folyamatosságát, a jászsági festészet sajátos arculatát azonban a helyben dolgozó mesterek munkássága jelöli. A jászsági alkotók mindig is jelen voltak a budapesti kiállításokon, a különféle művészeti egyesületekben, részt vettek a külföldi bemutatókon, beletartoztak az országos művészeti vérkeringésbe. Rendszeresen szervezett jászsági kiállításaikkal pedig a helyi művészeti összképet formálták. A jászberényi festőművészek legtöbbje pedagógus is volt, iskolában, szakkörökben, önképző körökben nevelte a jövő nemzedékét a művészet, s azon keresztül a szülőföld, a Jászság szeretetére. Működésüknek köszönhetően a két világháború között alig volt olyan polgárcsalád Jászberényben, amelynek ne lett volna tulajdonában néhány jászsági festő műve, s ez a nemes hagyomány többé-kevésbé ma is folytatódik. A szülővárosa számára nemzetközi értékű műveket hagyatékozó Hamza D. Ákos szándéka egy jász képtár felállítása volt. Elképzeléseit hivatott előkészíteni a Hamza Múzeum jászsági festőkről tervezett monográfia-sorozata. Több olyan művész hagyatéka vár felkutatásra, mint Gy. Riba Jánosé, akinek újra felfedezett könnyed vonalvezetésű rajzai, megkapó színvilágú plein air tájai, de akadémikus portréi, bibliai témájú templomi festményei is biztos kezű mesterről vallanak.

    800 Ft
    Kosárba teszem
  • Hajnal János festőművész első alkotói korszaka (1931-1948)

    0

    „Giovanni Hajnalként ismeri az olaszországi művészeti élet, az európai s a világ egyházművészete a nagy számban megvalósított freskó, mozaik és színes üvegablak munkáin keresztül. í
    A Rómában élő Mester curriculum vitae-iben az e munkái részletező és pontos fölsorolása előtti mondat általában…”

    500 Ft
    Kosárba teszem
  • Henri de Toulouse-Lautrec

    0

    „… Toulouse-Lautrec ízig-vérig festő volt: erre ítélte hajlama, tehetsége, temperamentuma egyaránt. Kortársai közül talán csak Van Gogh alkotói szenvedélye hasonlítható az övéhez, s közös bennük az a megszállottság is, amellyel modelljeiket szemlélték. Lautrec elutasított mindenféle szabályt, nem tartozott semmiféle iskolához…” Aleksander Wojciechowski könyve a posztimpresszionizmus egyik legkiemelkedőbb mesterét és egyben legkülönösebb művészegyéniségét mutatja be. Nem a testi fogyatékossága folytán groteszk külsejű különc éjszakai kalandjainak színes elbeszélésére törekszik: figyelmét a festő képeire összpontosítja, mert Lautrec kérlelhetetlen kritikáját és iróniáját, valamint a leplezetlen valóságot döbbenetes expresszivitással kifejező művészetét csakis alkotásain keresztül ismerhetjük meg.

    3 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Hieronymus Bosch fantasztikus életműve

    0

    Mintha képzeletbeli repülőutat tennénk a XV. századba, olyan széles panorámát nyit rá Hieronymus Bosch bonyolult képi világa. A színpompás kort és a festő groteszk, erotikus teremtményeit szokatlan részletességgel mutatják be a kötet nagyméretű – jórészt színes – reprodukciói. A szerző feleleveníti a „középkor alkonyá”-nak jelentős eseményeit. Inkvizíció, szekták és boszorkányperek, háborúk és erkölcsi züllés, az egyház belső ellentmondásai: az újkor küszöbén ezekből tevődik össze az az izgalmas világ, amelynek ismerete a mai ember számára megkönnyíti Hieronymus Bosch fantasztikus alkotásainak megértését. A könyvet függelék egészíti ki, amely módot ad az érdeklődőknek, hogy további ismereteket szerezzenek a művészettörténet egyedülállóan érdekes alakjáról.

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Iványi-Grünwald Béla

    0

    „Tizenkét-tizenhárom éves koromban kezdtem el rajzolgatni. Hogy tulajdonképpen festő lettem, ezt elsősorban egy öreg juhásznak köszönhetem. Nem messze tőlünk volt Zichy Mihálynak a birtoka, ez az öreg juhász tőle került hozzánk. Ő mesélt nekem mindig Zichy Mihályról hogyan fest, hogyan rajzolgat, mikor néha-néha hazalátogat Oroszországból. Én is rajzolgatni kezdtem, lerajzoltam, ami körülöttem volt…” „… a magyar művészet fejlődésében Nagybánya milyen nagy szerepet játszott, ez ismeretes. Az akkor együttérzés kapcsán együvé került emberek a természetes evolúció folytán most válni készülnek, hogy új elemekkel gazdagodva, új haladásért, tehetséggel telítetten folytassák a nemzeti művészet fejlesztését.” „Szó sincs róla, hogy is került volna dekadenciába a magyar festészet! Éppen ellenkezőleg! Nyugodt lelkiismerettel és szent meggyőződéssel mondhatom: sose volt a magyar festészetnek ilyen termékeny korszaka, mint most! Azelőtt volt egy kimagasló zsenije a festőművészetnek, egy Munkácsy, egy Paál László. Ma könnyedén számlálhat fel negyvenet-ötvenet akárki. Itt vannak az öregek, a 40-50 évesek immár világhírű gárdája és minden kiállításon egy sereg ragyogó fiatal tehetség… A művészet világképe kétségtelen stagnálást mutat és mi büszkén mondhatjuk, hogy nálunk legkevésbé.” „Ha a festő sokat nézi a Balatont, feltétlen modern festővé válik. Mit tud kezdeni a naturalizmus ilyen fénytömeggel? A Balatont nem lehet lefesteni, csak kifejezni lehet.” (Iványi-Grünwald Béla)

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • Képek a vágyak és szenvedélyek világából

    0

    Kísérő szöveg: Keserű Katalin, fe Lugossy László, Wehner Tibor
    A könyv a Székesfehérvári István király Múzeum Csók István képtárában 1991. május 4 – június 3-ig rendezett azonos című kiállítás alkalmából készült.

    4 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Koszta József

    0

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • Munkácsy

    0

    1 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Munkácsy Mihály

    0

    Vannak művészek, akiknek neve mintegy összeforr egy-egy nemzetével. Hollandiáról Rembrandt, Flandriáról Rubens, Spanyolországról Velázquez, Angliáról Turner jut azonnal az eszünkbe, ha festészetről van szó. Hasonló tekintélye van mind Magyarországon, mint a környező országokban Munkácsy Mihálynak: ha senki másét nem, az ő nevét mindenki ismeri. A múlt század utolsó negyedében a leghíresebb művészek közé tartozott, és párizsi műtermében sürögtek-forogtak a látogatók és a megrendelők, hogy találkozzanak a nagy múltú, távoli Hungária mesterével. A XX. század elején azonban feledésbe merültek a párizsi Salon hírességei meg a polgári szalonok kedvencei, és az addig háttérbe szorított impresszionisták és követőik váltak híressé. Munkácsyt is utolérte volna az elfelejtett divatos mesterek sorsa, ha művészete nem több a nagypolgári ízlés kiszolgálásánál. Azonban, talán épp kelet-európai származása miatt, képeinek jelentős része Courbet, a barbizoniak és az orosz realisták művészetével rokon. Mély humanizmus fűzi át őket, s bár nem rokonszenvezett az impresszionisták merész vállalkozásával, nem félt kipróbálni a természet ábrázolásának új módjait sem. Munkássága iskolát teremtett a magyar festészetben, de nem csupán helyi jelentősége van: legszebb művei az egyetemes emberi kultúra vitathatatlan értékei közé tartoznak.

    3 800 Ft
    Kosárba teszem