Elérhetőség: Készleten

A mi iskolánk

Neveléspszichológiai módszerek az iskola belső értékelésében
Cikkszám: 104404

850 Ft

A nevelés és az oktatás eredményességének leírása megvalósíthatatlan vállalkozás. A pedagógiai munka összetettsége, a jelenségek és folyamatok szövevénye, a résztvevő személyek tevékenységének, egymásra hatásának és a történések mozgatórugóinak megismerhetetlensége a próbálkozást eleve kudarcra ítéli. S ha még a gyerekek puszta ismeretkincsének és néhány alapkészségének mérése meg is kísérelhető, ezek képességszintű háttere, a viselkedést befolyásoló érzelmek, értékek, motívumok alakulása és egyéni különbségei többnyire „fekete doboz” marad. S mindez sokszorosára növekszik, amikor a gyermekcsoportok fejlődését, az iskola nevelési hatékonyságát szeretnénk megismerni. Ugyanakkor erős bennünk az igény, hogy pedagógiai munkánk fogadtatásáról tájékozódjunk, hogy visszajelzést kapjunk a gyerekekben zajló változásokról, hogy céljaink, szándékaink, nevelési módszereink nyomán tanítványainkkal alakuló közös tennivalóink minőségi jellemzőiről és kölcsönös kapcsolatunkról információkat szerezzünk. Fontos számunkra, hogy érzik magukat a gyerekek az iskolában ás tulajdonképpen mit tanulnak meg (a szó széles értelmében), milyen útravalót visznek magukkal.

1 készleten

Leírás

A nevelés és az oktatás eredményességének leírása megvalósíthatatlan vállalkozás. A pedagógiai munka összetettsége, a jelenségek és folyamatok szövevénye, a résztvevő személyek tevékenységének, egymásra hatásának és a történések mozgatórugóinak megismerhetetlensége a próbálkozást eleve kudarcra ítéli. S ha még a gyerekek puszta ismeretkincsének és néhány alapkészségének mérése meg is kísérelhető, ezek képességszintű háttere, a viselkedést befolyásoló érzelmek, értékek, motívumok alakulása és egyéni különbségei többnyire „fekete doboz” marad. S mindez sokszorosára növekszik, amikor a gyermekcsoportok fejlődését, az iskola nevelési hatékonyságát szeretnénk megismerni. Ugyanakkor erős bennünk az igény, hogy pedagógiai munkánk fogadtatásáról tájékozódjunk, hogy visszajelzést kapjunk a gyerekekben zajló változásokról, hogy céljaink, szándékaink, nevelési módszereink nyomán tanítványainkkal alakuló közös tennivalóink minőségi jellemzőiről és kölcsönös kapcsolatunkról információkat szerezzünk. Fontos számunkra, hogy érzik magukat a gyerekek az iskolában ás tulajdonképpen mit tanulnak meg (a szó széles értelmében), milyen útravalót visznek magukkal.

További információk

Tömeg 0,5 kg
Szerző

Kiadó

Kiadás éve

Terjedelem

Nyelv

Kötés típusa

ISBN/ISSN

Állapot

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

„A mi iskolánk” értékelése elsőként

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük