• Wolfgang Amadeus

    0

    600 Ft
    Tovább olvasom
  • Zenei kistükör

    0

    A ZENEBARÁTOK körében nagy sikert aratott könyv új, bővített kiadása a zenei lexikonok, zene-elmélet, zenetörténetkönyvek, operakalauzok dióhéjba foglalt anyaga. Első része, a Címszótár betűrendben közli valamennyi címszót, utalva arra a számra, amely alatt a bennünket érdeklő tudnivalókat megtaláljuk. A gyűjtemény törzse, az Adattár ugyanis nem betűrendben, hanem az értelmi összefüggés alapján szedi sorba anyagát. A harmadik rész a könyv vérbeli ismeretterjesztő ötlete: Ki tudja? címmel 1000 kérdést tesz fel az olvasónak, szórakoztatva tanít vagy ismételteti a már tudottakat. A Zenei kistükör tehát kézikönyv. Nem teljességre, hanem gyors tájékoztatásra törekszik. Az első kiadás sikerének alapján joggal hisszük, hogy ezt a célját el is éri.

    3 600 Ft
    Kosárba teszem
  • Zenei zseblexikon

    0

    Valóságos lexikonláz tombol napjainkban: se szeri, se száma a különböző nagyságú, méretű és igényű kis-, közép- és nagylexikonoknak. Korunk sokat emlegetett információ-áradatában szükség is van ezekre a hasznos segédkönyvekre, hiszen szakember és laikus ezekből kapja meg az érdeklődésének megfelelő adatokat. Darvas Gábor Zenei zseblexikonja is ilyen adattár, mégpedig kifejezetten a zenerajongók részére. Két nagy részből áll: az első tömören, de minden lényegesre kitérően tartalmazza mindazt, amit a zenekedvelő közönség művekről, szakkifejezésekről, hangszerekről, fogalmakról, műfajokról és formákról tudni kíván: hosszabb „korszak-címszavak” foglalják össze az egyes stílus-periódusok jellemzőit s felsorakoznak az ismert „ragadvány”-nevek is, mint „Királynő szimfónia”, vagy „Napkvartettek” – magyarázatukkal együtt. A második rész zeneszerzők és előadóművészek életrajzi adatait közli.

    600 Ft
    Kosárba teszem
  • Zenés színház

    0

    Sok szó esik napjainkban az operaházban uralkodó „rendezői terror”-ról. Függetlenül a ténytől, hogy ez a terror néhány helyen valóban fennáll, a közhiedelem egyik oka nyilván az, hogy az operarendezés mint művészeti gyakorlat elég újkeletű. Talán fél évszázados múltra tekinthet vissza. Ám ez idő óta néhány olyan operarendező lépett fel, aki valóban forradalmasította az operajátékot. A legjelentősebbek közé tartozik Walter Felsenstein, a berlini Komische Oper világhírű főrendezője. Valósággal iskolát teremtett, tanítványai, utódai ma is az ő elveit, gyakorlatát fejlesztik tovább. Felsenstein mindent a drámának rendelt alá. Az operát is abszolút értelemben színpadi műfajnak tekintette, tehát olyan műalkotásnak, amelyben minden összetevőnek drámai értelme van, és realizálása is ezt az elvet kell hogy kövesse. A mű összes cselekményvonalát kielemezte, s mindezt a rendezésben érvényre is juttatta. Ennek értelmében vezette a próbákat is. Elméleti írásait, elemzéseit olvasva, néha talán idegenkedünk gondolatmenetétől. De egy biztos: alapelvei teljes mértékben helytállóak és az ezek alapján létrejött előadások logikája és kidolgozottsága őt igazolta.

    800 Ft
    Kosárba teszem