-
-
-
A láncolat
0Milyen sorsfordító események történhetnek néhány nap alatt egy vadregényes, erdei faházban, ahol két jóbarát találkozik? „A könyv, amelyet a kedves olvasó a kezében tart, életem egy váratlan és fura fordulatának eredményeként jött létre. E fordulatot legjobb barátomnak, egyben kutató kollégámnak köszönhetem, aki némi furfanggal olyan szellemi csapdát állított számomra, amelybe én gyanútlanul belesétáltam. Az, hogy ez csapda volt, csak később derült ki. Közel két évtizedes barátságot követően barátom, akit e könyvben Andornak nevezek, feltárta előttem mélyen őrzött titkát, melyről hosszú ismeretségünk alatt sejtésem sem volt.Történetünk helyszínét is ő választotta meg: bérelt egy egyszerű, de igen praktikus erdei házikót. A könyvvel kapcsolatos események révén Andor mindössze háromszor vitt el abba az erdei lakba. Igen, csak három alkalom volt, mégis egy örökkévalóságot töltöttem ott. Túlzás nélkül állíthatom, hogy mindhárom alkalom külön-külön is sorsformálónak bizonyult az életemben…” Főhősünk a legjobb barátjától tudja meg, hogy egy kiválasztott emberekből álló láncolat része, amelynek tagjai kiemelkedően magas tudatossággal rendelkeznek; korábbi életeiket is átlátják, és ismerik a dimenzióutazás módjait és értelmét. Az a feladata, hogy csatlakozzon a lánchoz, és felkészüljön más tudatállapotok megismerésére, valamint az ottani biztos eligazodásra. Később neki is meg kell keresnie a következő láncszemet, azaz tovább kell adnia a tudást. A vele való közös utazás során egyre érdekesebb és izgalmasabb lépcsőit járjuk be a spirituális személyiségfejlődésnek. A misztikumokban és filozófiai eszmefuttatásokban bővelkedő események közepette kiderül, milyen akadályokat kell legyőznie, és teljesíti-e a rá váró feladatokat. Kalandjain keresztül lehetőséget kapunk egy olyan beavatásra, amelynek eredményeként mi is csatlakozhatunk a láncolathoz
-
Asszony és háza – avagy az én Toszkánám
0Egy házépítés története, ahogyan én láttam. Az építész asszony, ahogyan a gyermekeim apja menet közben titulált. Én, mindennek az oka és okozója. Aki ezt az egészet kavarta. Azt, hogy odahagyjuk viszonylag jól bejáratott városi társasházi életünket, és falura költözzünk, házat építsünk. A könyv főszereplője a ház maga, ahogyan kitalálódik, felépítődik, belakjuk, ellepjük. Ahogyan zajlunk benne, kutyák, macskák, gyerekek, barátok, tüzek, vizek, mesék, képek. És énekeljük közben a Mary Poppins kéményseprőjével:
„I do what I like, and I like what I do” (Azt csinálom, amit szeretek, és azt szeretem, amit csinálok.) Petrik Adrien -
-
Bevezetés a filozófiába
0„Itt az írás,a tankönyv,a szerény bevezetés a bölcsesség szeretetébe…”
-
Egy tenyér ha csattan
0Janet Shirley, a tévéreklámokat, idétlen műsorokat, képes újságokat és konzervből készült ételeket fogyasztó fiatalasszony látszólag elégedetten éli kisvárosi életét. Mindene megvan, ami a boldogsághoz kell: jóképű férj, kényelmes otthon, televízió, biztos állás a közeli élelmiszerboltban, az üveg portóiról és a citromos tonikról nem is beszélve. Egy napon a férje, Howard mesés összegre tesz szert, és ez megváltoztatja a házaspár életét, de hamarosan kiderül, hogy Howardnak különös elképzelései vannak a jövőt illetően. Az Egy tenyér ha csattan mindenekelőtt fergeteges humorral fűszerezett bravúros stílusával ragadja meg az olvasót, aki a könnyed sorok mögött Burgess kegyetlen társadalomkritikáját is felfedezheti.
-
Fából, kőből, sárból / From wood, stone and mud
0„Lantos Miklós építész, félig-meddig mint az egykori építkező parasztemberek, ácsok, nádazók, kőművesek szakértő kollégája nézi az épületeket, a formákban látja a szerkezetet, a súlyok, a terhek megoszlását, a hordozó elemek teherbírását. A képeiből összeállított sorozatok kifejezik a különböző építőanyagok, a fa, a kő, a vesszőfonatra tapasztott, vályoggá szárított, téglává égetett sár és föld tájanként különböző módon megjelenő egyéniségét. Részletfelvételein érezzük az építkező munka fogásait, hosszú hagyományból merített tapasztalatait, az anyagokkal folytatott párbeszédet, amiben az alakító szándékkal szemben, vagy mellett érvényesül a fának, a kőnek esetleges formája, a tapasztást, a meszelést végző kezejárása. A műemlékvédelem alapelveit megfogalmazó Új Athéni Karta (1998) azoknak a felületeknek a megőrzését teszi feladatunkká, melyek „tanúi voltak a történelemnek”. A tapasztott, faragott, esőmosta felületek Lantos képein a történelemről tanúskodnak, a közöttük, előttük zajló hajdani paraszti életről. (…)”
Hofer Tamás -
Turisták lapja. XXXIX. évfolyam
0XXXIX. évfolyam, 1-12. szám egybekötve.
76 képpel, 2 rajzzal, 1 alaprajzzal és 6 műmelléklettel. -