• A farkas szájában

    0

    Adam ​Foulds új regénye a második világháború idején játszódik Észak-Afrikában és Szicíliában, 1943 nyarán, azon hadművelet idején, amely során a szövetségesek a sziget elfoglalásával megvetették a lábukat Európában, és elkezdhették észak felé szorítani a tengelyhatalmak csapatait. Will Walker angol biztonsági tiszt az apja eszményképével szeme előtt a diplomácia elveit követve elsősorban a béke megteremtéséért tevékenykedik, míg Ray Marfione olasz származású amerikai közlegény a csataterek poklait megjárva jut el felmenői hazájába, ahol korábban még soha nem járt.

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A fehér térkép

    0

    Cecilie Enger új könyve két fiatal nő egymásra találásának története a tizenkilencedik század végi Norvégiában, ahol a tenger felől már egy modernebb kor szele fúj, de még minden mozdulatlan, ódon és merev – főképpen a társadalom íratlan szabályai. Bertha félénk, zárkózott, a világra kíváncsian rácsodálkozó nagylány, Hanna öntudatos, komoly és főképp titokzatos személyiség. Berthát elbűvöli ez a határozottság, a büszkén viselt férfizakó és -kalap, de leginkább az a korábban elképzelhetetlen lehetőség, hogy egy nő ne a férje oldalán, gyermekeket szülve teljesítse be életét, hanem önállóan döntsön a sorsáról. Hogy más legyen, és másképp éljen. Vajon eltűri-e a férfiak dominálta társadalom az elzárt, északi bányászvárosban két nő merészségét, akik nemcsak közös hajózási vállalkozásba kezdenek, de a hagyományos nemi szerepekre és a több évszázados szokásokra is nemet mondanak? Vajon sikeresek lehetnek-e egy olyan területen, amelynek addig nők a közelébe sem mehettek? A regény két valós történelmi alak felkavaróan szép kapcsolatát beszéli el, háttérben az északi táj sejtelmes hangulatával és sajátos világával.

    2 400 Ft
    Kosárba teszem
  • A festészetről és a szépségről

    0

    „Nincs más szándékom, mint azt a csekély értelmet, amit Istentől kaptam, és amit szorgos igyekezettel megszereztem, híven továbbadni azoknak, akik vágynak erre a tudásra, és nem tudnak semmi jobbhoz hozzájutni” – írja Albrecht Dürer, aki nemcsak festőként és grafikusként volt jelentős, de művészet-teoretikusként is: tankönyvet írt a festőinasok számára, foglalkozott arányelmélettel, perspektívatannal és erődítéstannal. Dürer gazdag írásos hagyatékából most első ízben kap válogatást a magyar olvasó. Forráskiadványunkban a teoretikus Dürert bemutató művészetelméleti írások mellett helyet kaptak életének és művészetének fontos mozzanatait megvilágító személyes jellegű írások és levelek is. A németalföldi útja során írt naplóban elragadtatott hangol számol be élményeiről, ugyanakkor pontosan rögzíti kiadásait-bevételeit s a hétköznapi történéseket. Feljegyzési könyve emberközelbe hozza a családjáról, inaséveiről író Dürert. Különösen becses számunkra Családi krónikája, hiszen ez Dürer magyarországi származásának fontos forrása. A kora jelentős személyiségeivel, humanistákkal, reformátorokkal folytatott levelezéséből kiemelkednek a Wilibald Pirckheimernek írott velencei levelek, melyek itáliai tartózkodásának élményeiről, gondjairól s egyben személyiségéről adnak árnyalt képet. A Jakob Hellerrel váltott levelek Dürer megbízásairól, munkamódszeréről, művészi önértékeléséről tájékoztatnak. Írásaiból plasztikusan rajzolódnak ki a XVI. század társadalmi és szellemi mozgalmai is: a német parasztháború, a reformáció és humanizmus eszméinek terjedése és a reneszánsz művészet-szemlélet térhódítása. A művészeti tevékenységével, anyagi helyzetével, társadalmi státusával kapcsolatos dokumentumok között két magyar vonatkozásút is közlünk. A kötethez Végh János művészettörténész írt előszót. A 104 fekete-fehér fotó és a 8 szöveg közti kép szervesen kapcsolódik a szövegekhez Az egyre messzebbre és mélyebbre hatoló tudomány mellett azonban létezik egy egyre mélyebbre hatoló gondolkodásmód is, mely nem az újat fedezi fel, hanem a régit építi ki. A tudomány mellett él a bölcsesség is, melynek nincs szüksége arra, hogy egyre-másra a legújabb megfigyelésekre és felfedezésekre hivatkozzék. A feltalálók és újítók fiatalok. A bölcsek öregek, és nem félnek azt kimondani, ami ugyan ősi, de még mindig igaz. A régi retorikai topika az újdonság és a régiség, az ifjúság és az öregség összekapcsolásával kialakította a bölcsesség sajátos megszemélyesítését egy toposz formájában: ez a puer-senex – a gyermek mint aggastyán. Ez a motívum hangzik fel a tizenkét éves Jézus ábrázolásában is, aki a templomban bölcsességével az öreg zsidó papokat ámulatba ejti. A verbális jelképnek Albrecht Dürer adott vizuális formát a Louvre-ban található vásznon, egy hosszú, fehér szakálló gyermek ábrázolásán (28. kép). A kép szintézise a megismerő, az újdonságra-ifjúságra visszavezethető tudásnak és az emlékezethez kapcsolódó, egy hosszú élet tapasztalataira építő bölcsességnek. A művészetet emberek hozzák létre, és természetes kapcsolatban van a nemzedékek egymásra következésével, tehát az értékelés természetes bizonytalanságával is, a fiatalság és az öregség elkerülhetetlen, mert biológiailag meghatározott konfliktusával. Nem tagadhatjuk, hogy a művészet – függetlenül attól, hogy olyan műveket hoz-e létre, melyek új eszközöket és témákat mutatnak fel, vagy megfordítva, olyanokat, melyek az emberről és az életről általános és tartós igazságokat fogalmaznak meg képi módon -olyan törvényeknek van alávetve, melyeknek minden alá van rendelve, ami időben létezik, és amit értelmünk csak időben létezőként tud felfogni. Minden művészi alkotás valami, ami korábban nem létezett; az új teremtését már maga a teremtés fogalma feltételezi. Egy művész minden egyes kézmozdulata, mellyel az anyagot alakítja, új dolognak, vagy egy dolog új elemének ad életet. Ennek az új teremtésnek az ismertetőjegyei az újat köthetik a már meglevő művekhez, vagy – ellenkezőleg – művészi problémák új felfogásának és megoldásának mintáját képezhetik.

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A köztes lét útjain

    0

    „Életörömre szólító könyv ez. Arra biztat, hogy ne féljünk a halál természetes folyamataitól, addig azonban élvezzük ki életünk minden egyes pillanatát.” Al Zolynas, zen oktató Bár a modern nyugati kultúra igyekszik leplezni vagy szőnyeg alá söpörni a halál tényét, ez kikerülhetetlen sorsa mindenkinek, aki megszületik. A buddhista Tibeti halottaskönyv szerint viszont a halál csupán egy állomás, melynek során a tudat a köztes létbe kerül a következő újjászületésig, vagy éppen a megigazulásig. A két neves buddhista oktató által írt A köztes lét útjain a halottaskönyv tanításaira támaszkodva, közérthető nyelven avat be a tibeti buddhizmus halálfelfogásába. Elmagyarázzák, hogy mi várja a tudatot a köztes létben megtett utazása során, hogy mi a karma természete, vagy hogy a létezők folytonos változása közepette miért tekinthető minden állandóság illúziónak. Főképp pedig gyakorlati tanácsokkal és meditációs gyakorlatokkal látják el az olvasót, melyek révén segítségére lehetünk szeretteinknek a békés átkelésben, és mi magunk is felkészülhetünk a köztes létben ránk váró útra.

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A látás iskolája

    0

    2 400 Ft
    Kosárba teszem
  • A lódentől a miniszoknyáig

    0

    A háború utáni romeltakarítást ábrázoló fényképeken éppúgy látni bundás-turbános nőt, öltönye felett zsinóros irhát viselő férfit, mint munkásruhát vagy rongyos kabátját darab madzaggal összekötő alakot. A negyvenes évek végének, ötvenes évek elejének utcaképei a ruházkodás tekintetéven ennél egységesebb képet mutatnak: csupa lódenkabátos ember járja a maga útját, az eleganciát a nőknél is a férfias szabású sötét kosztüm és a fehér ingblúz jelenti. Azután megjelennek a csomagból származó pulóverek, a Római vakáció című film főszereplőjének, Audrey Hepburnnek a ruháit, nyakába kötött cicakendőit utánzó öltözékek, egy-egy Chanel-kosztüm a Rotschild Szalonból, míg a hetvenes évek elejére – ha némi késéssel – a magyar divat is a nyugat-európai és amerikai vonalat követi. Ebből a háború utáni magyar öltözködéstörténetet áttekintő kötetből a divat változásai mellet a társadalmi átalakulásokat is nyomon követhetjük. 1945-től napjainkig megismerhetjük a városi és paraszti öltözködés jellegzetességeit, a ruházkodás és a ruházati ellátottság főbb vonásait, a különféle alkalmakkor felvett ruhadarabok fajtáit. A háború utáni közvetlen esztendők, az „ötvenes évek”, a Kádár-korszak, a „hosszú” hetvenes évek és a nyolcvanas évek második felétől máig terjedő időszak divatját elemző könyvet érdekes és nagyrészt még publikálatlan fotók teszik teljessé.

    1 200 Ft
    Tovább olvasom
  • A magyar biedermeier

    0

    A biedermeiert elsősorban a festészettel, a lakberendezési tárgyakkal és egyfajta polgári életmóddal kapcsolatban szokás emlegetni. Mindennapokra szabott igényes otthonossága mindig is népszerűséget biztosított számára, és takarékos, míves vonalvezetésében újabban a modernizmus előkészítőjét látják. Élvezetes, a korszak hangulatát is megidéző szövegében a művészettörténész szerző arra is kitér, hogy a biedermeier a 19. századi magyar művészetben fontos szerepet tölt be: ez a stíluskategória Európához kapcsolja a korszak mindmáig kissé lebecsült, szerény produktumait. A magyar társadalom ekkoriban Európa közepén nem tért, nem is térhetett ki a divatirányzatok elől, így a biedermeier nem utolsósorban a nyugati civilizáció követését jelentette, miközben megjelent a „nemzeti” művészet igénye. A „magyar biedermeier” aranysujtásos csillogása, vidékies zamata, tempós rátartisága, de főképpen a hagyományok modern nemzeti értékké transzportálása pedig új elemekkel, vonzó helyi színekkel gazdagította a stílus tárházát.

    2 400 Ft
    Kosárba teszem
  • A Művészi Ipartól az Ipari Művészetig

    0

    2 500 Ft
    Kosárba teszem
  • A nomádok földje

    0

    A nomádok földje tényfeltáró történet az amerikai gazdaság sötét mélységeiből, és azokról, akik a túlélés reményében feladták addigi életüket. Észak-Dakota cukorrépaföldjeitől Kalifornia kempingein át az Amazon texasi CamperForce programjáig a munkaadók új, alacsony költséggel járó munkaerőforrásra bukkantak: a folyton úton lévő, huszonegyedik századi nomádokra. A nagy gazdasági válságnak ők a láthatatlan áldozatai. Ők, akik tízezrével indultak útnak lakókocsivá alakított kisbuszaikban, az egyre növekvő nomádtársadalom tagjaiként. Ők, akik nem adják fel a reményt.

    3 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A Szellemharcos küldetése

    0

    A történet a jövőben játszódik, de a ma emberéhez szól. A csillagközi háború lélegzetállító eseményei közben kibontakozó szerelem a mindenkori emberi értékekre mutat rá, és bizonyságot kapunk arról, hogy a lélek örök és halhatatlan, a valóság pedig azzá lesz amivé teremtjük.

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • A szimbolizmustól a klasszicizmusig

    0

    Maurice Denis francia festőt (1870-1943), a Nabis-művészcsoport egyik alapító tagját ebben a kötetben mint gondolkodót, művészeti teoretikust ismerjük meg. Tanulmányai az impresszionista nemzedék letűnését követő évtizedek, a századforduló francia képzőművészetének sokarcú, ellentmondásos, sokszor válságokkal teli világát mutatják be. Elmélyült esszék ezek – Odilon Redonról, Pissarróról, Renoirról, Gauguinról, Van Goghról, Maillolról, Cézanne-ról –, melyekben a nagy elődök, Poussin, Delacroix, Ingres művészetének jelentőségére is fény derül. Írásaiból megismerjük korának uralkodó művészeti áramlatait, elsősorban a szimbolizmust, melynek definícióját Denis többször is újrafogalmazta. Etikai úton jut el egy új, klasszikus művészet modelljéhez: a rend, a harmónia, az egészség, a derű és a szépség művészetéhez. Élvezetes, láttató erejű stílusa, logikus, következetes gondolkodása révén meggyőző módon kalauzol bennünket a kor művészeti tendenciáiban, miközben legtöbb megállapítása máig aktuális érvénnyel mutat rá a kortársak munkásságában rejlő igazi értékekre. A könyvet 72 fekete-fehér és 17 színes tábla illusztrálja.

    1 500 Ft
    Kosárba teszem
  • A tengerszemű hölgy rejtélye

    0

    Könyvünk a patkós-teszéri Zámory családról szól, melyet II. Mátyás helyezett a nemesi rendbe. Az 1613-ban kezdődött és azóta is tartó történet ezernyi szálon kötődik a mindenki számára közös magyar történelemhez és művelődéshez, nem általánosan mutatja be azt, hanem egyetlen család, pontosabban annak anyai ága perspektívájából nézve közelíti.

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • A trianoni békeszerződés

    0

    Romsics Ignác nagysikerű szintézise (Magyarország története a XX. században) után a modern magyar történelem egyik legvitatottabb kérdéséről, a trianoni békeszerződésről írt új könyvet. Munkájában bemutatja az Osztrák-Magyar Monarchiában élő népek közötti ellentéteket, az I. világháborús hadicélokat, az 1918-19-es magyarországi forradalmak válságmenedzselési kísérleteit, a békekonferencia szempontjait és döntéseit, az Apponyi Albert vezette magyar békedelegáció ellenérveit és tárgyalásait, végül magát a békeszerződést s annak végrehajtását. A rendkívül informatív, olvasmányos, 24 térképpel kiegészített munka a téma hazai és nemzetközi irodalmának áttekintésén, s a szerző hazai és külföldi levéltárakban folytatott kutatásain alapszik.

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • Alberi

    0
    4 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Az égig érő fa

    0

    A meseelemzéssel foglalkozó mű a magyar népmesék üzenetének mélyebb rétegeivel ismerteti meg a felnőtt olvasóközönséget. Különlegessége, hogy a magyar népmeséket részben a nyugati pszichológia elméletei, részben pedig a buddhista tanítások fényében értelmezi. A kötet első részében a mesék értelmezésének alapjairól olvashatunk, a második részben pedig konkrét mesék, és az azokban szereplő közismert szimbólumok, így pl. az égig érő fa, a kívánságot teljesítő kő stb. jelentésrétegei nyílnak meg.

    7 500 Ft
    Tovább olvasom
  • Barangolások Kárpátalján

    0

    Égbenyúló bércek, Verecke, a Tiszahát, kristálytavak és gyógyvizek, rengeteg erdők és csatamezők, Árpád-kori templomok, Huszt és Munkács vára, völgyekben alvó falucskák Kárpátalja legendás tájai, amelyekről nagyon keveset tudunk. Pivárcsi István, akinek Székelyföldi legendáriuma mára az Erdélybe utazók kézikönyve lett, most megírta az első olyan összefoglaló munkát, amely részletes földrajzi, történelmi, művelődéstörténeti képet nyújtva végigkísér Ung, Bereg, Ugocsa és Máramaros településein, mesél az itt egymásra torlódó népek, népcsoportok sorsáról, behatóan tárgyalja az el- és visszacsatolások, különböző vallási felekezetek történetét. Barangolások Kárpátalján térben és időben, azon a vidéken, ahol egykor zászlót bontott Rákóczi fejedelem, ahonnan útjára indult Munkácsy Mihály, s ahol, vajon hányan tudják, Európa középpontját találjuk hogy pontosan melyik falu határában, arra is választ kap az illusztrált kötet olvasója.

    2 400 Ft
    Tovább olvasom
  • Bäume

    0
    4 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Bennünk élő istenek

    0

    JEAN SHINODA BOLEN nőkről írt, BENNÜNK ÉLŐ ISTENNŐK című könyve óriási sikert aratott. Ennek folytatásaként, párjaként ebben a könyvében a férfiak személyiségét formáló, viselkedését meghatározó archetípusokkal, belső mintákkal foglalkozik. Nyolc jól elkülöníthető alaptípussal találkozhatunk a görög mitológia istenei között: a tekintélyelvű Zeusszal, az emocionális Poszeidónnal, az érzéki és eksztatikus Dionüszosszal, az introvertált Hádésszal, a kézműves Héphaisztosszal, az ösztönlény Arésszal, a kommunikátor Hermésszel, valamint az előrelátó Apollónnal. DR. BOLEN segítségével azonosíthatjuk a meghatározó tipusunkat. Eldönthetjük, összeegyeztethetőek-e az életcéljaink az adottságainkkal, kiválaszthatjuk, mely „isteneket” kell megerősítenünk, vagy épp legyőznünk magunkban. A szerző bebizonyítja, hogy a teljes és integrált személyiség feltétele a külső elvárásoknak való megfelelés (sztereotípiák) és a belső hajlamok (archetípusok) összhangja.

    4 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Bennünk élő istennők

    0

    Jean Shinoda Bolen japán származású amerikai pszichiáter, a San Francisco-i Pszichiátriai Klinika professzora, C. G. Jung követője. A görög mitológia istennő-alakjaiban az örök női szerepek máig erős ösztönkésztetéseit ismerte föl. A könyv anyagából Amerika-szerte sikeres előadássorozatot tartott. Arra tanít, hogy jellemük gazdagításával, belső „istennőink” megszólításával vegyük a magunk kezébe sorsunkat, váljunk életünk főszereplőjévé. Bolen segítségével ráismerünk önmagunkra és nő-társainkra: könyve egyszeriben megértővé tesz a magunk és nőtársaink olykor logikátlannak látszó viselkedése iránt, sőt, még a lelki betegségek kialakulására is magyarázatot ad. Legfőbb tanulsága, hogy önmagunkon, ha kell, bármikor változtathatunk, nem vagyunk kiszolgáltatva sem a saját lelki alkatunknak, sem a sorsunknak. Férfiak számára különösen ajánlható, igen hasznos olvasmány!

    4 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Bevezetés a mágiába I.

    0

    8 000 Ft
    Tovább olvasom
  • Budapest ostroma

    0

    Ungváry Krisztián hadtörténész munkája a megjelenésekor, 1998-ban, hatalmas űrt töltött be. Több mint fél évszázaddal a drámai események után ez volt az első átfogó, ideológiai felhangok nélküli, hiteles és olvasmányos monográfia e mindmáig sokakat érdeklő és foglalkoztató témáról. A kötet a korabeli levéltári források mellett számos, eddig ismeretlen visszaemlékezést idéz és hasznosít. A műben szerencsésen ötvöződik a mikrotörténetírás célkitűzése és a háború nagyobb összefüggéseinek mélyebb bemutatása, plasztikus képet kap az olvasó a hadműveletek napi változásairól, a lakosság életéről, szenvedéseiről, a kegyetlenkedésekről és az élet újraindulásáról. Az olvasó utcáról-utcára, sőt olykor szinte házról-házra követheti végig a főváros ostromának menetét. Hetvenöt, nagyobb részben eddig még nem publikált korabeli fotó, tizennégy szöveg közti és egy kihajtható, színes áttekintő térkép illusztrálja az elmondottakat és magyarázza a hadi eseményeket.

    4 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Budapest utcaneveiben mesélő történelem

    0

    Budapest utcaneveiből kiindulva a szerzők elhatározták, hogy feltérképezik az egész Kárpát-medence település neveit, Budapest közterület nevei által megismertetik az arra kiváncsiakkal Erdély, Délvidék, Felvidék, Kárpátalja és Burgeland azon névadó helyiségeinek földrajzi, gazdasági jellegzetességeit, rövid történelmét, amelyek az egykori történelmi Magyarország szerves részei voltak, és az ország vérkeringésének elemeit képezték. Hiánypótló a szerzők e munkája, hiszen egyetlen könyvből, könyvtárakat és világhálót mellőzve olvashat az érdeklődő az egykori települések történetéről a kezdetektől 1920-ig.

    3 600 Ft
    Kosárba teszem
  • Delacroix-tól a neoimpresszionizmusig

    0

    Az impresszionisták 1886-ban rendezték nyolcadik csoportos kiállításukat. Ez a művészeti esemény tulajdonképpen már az impresszionizmus záróakkordja volt; az „öreg” impresszionisták közül néhányan már nem vettek részt rajta, míg az új nemzedék tagjai, a fiatal „neósok” éppen ekkor léptek első ízben a nyilvánosság elé. Ebből az új nemzedékből kerültek ki azok a művészek – elsősorban Georges Seurat és Paul Signac -, akiket pointillisták, divizionisták, illetve neoimpresszionisták néven tart számon a művészettörténelem. Míg az irányzat megalapítója Seurat volt, akinek az azóta világhírűvé vált „Nyári vasárnap a Grande-Jatte szigetén” című festménye, valamint aktjai, cirkuszképei és tájképei a következetesen alkalmazott pointillista technika zseniális megvalósításai, az új festői látásmód teoretikusa Paul Signac. „Delacroix-tól a neoimpresszionizmusig” című könyvének megírásában kettős törekvés vezette: egyrészt az irányzat művészettörténeti előzményeit kutatta, másrészt a neoimpresszionizmus keletkezésének körülményeit, célkitűzéseit, technikáját igyekezett tudományos alapossággal leírni. Csorda Géza, a kötet fordítója a tárgykörbe vágó több más tanulmánnyal egészítette ki a Signac-kötetet. A könyvet 59 fekete-fehér és 15 színes tábla illusztrálja. Az iparművészeti tárgy használati tárgy. A bögre arra való, hogy igyunk belőle; a kanál, hogy együnk vele: a törököző, hogy testünket szárazra törüljük. Az esztétikum – ma inkább, mint bármikor korábban – járulékos elem. Mégis – ma inkább mint valaha – nagyobb igényünk van arra, hogy a tárgyakkal ne csak használati funkciót lássunk el. Iparművészetünk hatni akar. A társadalmi hierarchiát tükröző régi művészettel szemben, korunk formatervezése – legalábbis nálunk – életformát szab… Századunkban építészetté vált az iparművészet, kellemes szférája háttérbe szorult és az életforma részeként egyre jobban megközelíti az elsődleges valóságot. Lukács kettős miméziselmélete tehát alkalmazhatónak bizonyul a formatervezés karakterének feltárásában is. Lukács így írja le az építészet mint technológia és az építészet mint művészet viszonyát: „A mű technikai konstrukciója tartalmilag és formailag egyaránt félreérthetetlen előre kialakítja azoknak a konstruktív meghatározásoknak a rendszerét és dialektikáját, amelyek valamilyen építmény esztétikai lényegét alkotják.” Magyarán: a felhasználandó anyag, a rendelkezésre álló technológia és a kielégítendő funkciók formai megoldások sokaságát vetik el, e változatok közül az tekinthető a legjobbnak, amely megjelenésében tükrözi előállításának körülményeit és feltételeit. Az esztétikai alakítást funkció és forma Lukács által megvilágított eltérése indokolja. Az a tény, hogy egy szomjunkat oltó poharat és képesek vagyunk csúnyának látni, azt jelzi: szükség van iparművészetre… A törzsi harcos kunyhóját nem formatervezők alakították ki, és az ősi eredetű parasztházakat sem iparművészek tervezték. Hogy még egyértelműbb legyen az esztétikai paradoxon, tegyük hozzá: sem a kunyhó, sem a ház nem szép (és nem csúnya) akart lenni, mégis szépnek látjuk azokat. (Az indián vagy a földműves persze egyszerűen csak kunyhónak és háznak tekinti otthonát.) Ma viszont a hivatásos építészek is gyakran építenek csúnya házakat.

    1 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Egy erdélyi gróf emlékiratai

    0

    Az Egy erdélyi gróf emlékiratai kötetben gróf Bánffy Miklós visszaemlékezései, az Emlékeimből és a Huszonöt év kaptak helyet. A két memoár páratlanul izgalmas kortörténeti dokumentum, egyben kivételes szépirodalmi mű, mely rávilágít a 20. századi magyar történelem viharvert időszakának hétköznapjaira, szereplőire, s mint ilyen, hiteles képet fest a széthulló Monarchiáról, a lángba borult Európáról és Trianonról. És arról, ami utána következett… „Bánffy Miklós visszaemlékezését ceruzával, kézzel írta le, erről géppel írt másolat készült két példányban, amelyet a szerző saját kezűleg javított. Az egyes fejezetekhez Bánffy saját kezűleg alcímeket illesztett, amelyek azonban a VIII-X. fejezetek éléről már hiányoznak. A IX. fejezet utolsó oldalairól és a X. fejezetről korabeli gépelt másolat nem készült, ezek a részek „csak” Bánffy kézírásában maradtak fenn. A fejezet befejezetlenül megszakad, szándékát tehát, hogy az egész Horthy-korszak külpolitikáját áttekintse, nem tudta valóra váltani.”

    2 400 Ft
    Tovább olvasom
  • Egy év

    0

    3 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Élet egy kizökkent világban

    0

    Mára már mindannyiunk számára nyilvánvaló, hogy modern világunkkal és életmódunkkal komoly problémák vannak. Kétségbeesetten hajszoljuk a boldogságot, de próbálkozásaink sorra kudarcot vallanak. Nem csak hogy a hőn áhított boldogságot és elégedettséget nem találjuk, de közben még károkat és szenvedést is okozunk más élőlényeknek és a természetnek. Nem ezt akarjuk, de hogyan csinálhatnánk jobban? Ez a könyv lehetőséget nyújt, hogy olyasvalaki szemén át tekinthessünk a világra, aki élete legnagyobb részét a bhakti-jóga, vagyis a tiszta szeretet és odaadás jógájának gyakorlásával töltötte, és megtanulhassuk tőle a valódi boldogság tudományát. A Swami szemével – Élet egy kizökkent világban egy válogatás Sivarama Swami közösségi médiában megjelenő, gondolkodásra késztető videóinak tartalmából, olvasmányos formában. A Swami egy más, néha egészen meglepő szemszögből tárja elénk a világot. Tényleg az lenne a valóság? Ezt csak egy módon tudhatod meg: próbáld ki és tapasztald meg te magad!

    2 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Emlékeim

    0

    A 20. század legtehetségesebb dokumentaristája, a Harmadik Birodalom filmrendezője, Cocteau szerint: „a film géniusza”. Az akarat diadala, a berlini Olimpiáról forgatott filmje képmágiája, szenzációszámba menő technikai újításai révén mérföldkövet jelentenek a film történetében. A zseniális filmrendező, aki 2002-ben volt 100 éves és ma is forgat az óceánok mélyén, elbeszéli élete történetét.

    10 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Eurázsiai küldetés

    0

    A Nyugat napjainkban már nem a békés, a harmonikus életet jelenti, hanem a fény nélküli szakadék mélyét, a lelki sivárságot, a pusztulást, az életösztön teljes hiányát. A Nyugat ma a megtestesült pokol, ahol most minden porig ég, ami évezredeken keresztül épült szellemi és lelki értelemben egyaránt. Az Európát tönkre tevő erők az elmúlt évtizedekben tovább terjeszkedtek Kelet felé. A globalisták Ukrajnán keresztül megkezdték Kelet ostromát, annak a fellegvárnak az elpusztítását, amely tradicionális alapokon nyugszik, és még van benne erő. Alekszandr Dugin ma a fent megnevezett „keleti” világ legjelentősebb filozófusa. Az eurázsianizmus keretében egy olyan gondolatkört élesztett újjá, modernizált, mely nem egyszerű utópia, hanem egy stratégia. A túlélés stratégiája, az ellenállás stratégiája, a győzelem stratégiája. Ezért akarták Alekszandr Dugint minden helyről kitiltani, elpusztítani, lánya meggyilkolásán keresztül megtörni – mondják róla a hívei. Dugin évekkel ezelőtt azt írta: „A világ hamarosan elmerül a káoszban. A pénzügyi rendszer össze fog omlani. Zavargások, etnikai és társadalmi konfliktusok fognak kitörni mindenhol. (…) A jelenlegi rendszer összeroppan és bedől. Ezután az átmeneti időszak után egy közvetlen globális diktatúrát fognak bevezetni. Készen kell állnunk és azonnal el kell kezdeni az ellenállás világméretű megszervezését.” Ma már sokak számára világos, hogy mi következik. A Great Reset transzhumán globális ideológiája csap össze a tradicionális alapokra építkező, az embert középpontba helyező eurázsianizmus erőivel.
    Alekszandr Gelevics Dugin (1962) orosz filozófus, szociológus, politológus, a moszkvai Lomonoszov Egyetem volt professzora, az úgynevezett eurázsiai mozgalom újraélesztője. Több tucat könyv és több száz cikk szerzője, a világ legismertebb kortárs filozófusának számít, gondolatai miatt rengeteg országból tiltották ki. Dugin Oroszországot egy „eurázsiai birodalom” középpontjának tartja, amely dacol a nyugati dekadenciával. Helyteleníti a liberalizmust és bírálja a Nyugatot, különösen az USA hegemóniáját. Írásaiban egy olyan „eurázsiai birodalom” körvonalazódik, amely képes megküzdeni az Egyesült Államok vezette nyugati világgal. Dugin támogatja Vlagyimir Putyin orosz elnököt és külpolitikáját.

    4 250 Ft
    Kosárba teszem
  • Festő voltam és vagyok

    0

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • Gondolatok a komplexitásról

    0

    Nincs a világegyetemben bonyolultabb dolog az életnél. Az égbolton, az óceánokban és a szárazföldeken az élet vég nélküli mozgásban van. A komplexitáselmélet, ez a viszonylag fiatal tudományág azt vizsgálja, hogy a létezésnek ez a csillogó szövedéke – a legkisebb szubatomi léptéktől a galaxisokig, a társadalmi struktúráktól az ökoszisztémákig – hogyan alkot tökéletes, egymással kölcsönhatásban álló eleven egészet. Neil Theise meglepő kapcsolatokat tár fel a hangyakolóniák és az erdők növekedése, a rák és a gazdasági buborékok, egy seregélyraj és az utcán hömpölygő tömeg mozgása között. A természettudomány hagyományos területein túl a filozófia, sőt a metafizika eszköztárát felhasználva arra a kérdésre is válaszol, hogy az embernek mint tudatos lénynek hol a helye ebben a nyüzsgő rendben.

    3 600 Ft
    Tovább olvasom
  • Horvátország északi és nyugati területei

    0

    Kétféle turista utazik Horvátországba: aki csak napozni, fürödni akar, és aki látni is szeretne. Ez utóbbiaknak ajánlom e könyvet, amelyben a magyar igényeket, a magyar utazási szokásokat maximálisan figyelembe vettem, és arra törekedtem, hogy minden benne legyen, ami egy igényesebb utazónak szükséges. Úgy érzem, erre felhatalmaznak tapasztalataim: negyvenöt éve utazom, három és fél évtizede vezetek csoportokat, két és fél évtizedig tanítottam idegenvezetőként, évekig volt saját utazási irodám (Batár Tourist). Horvátországnak sokféle arculata van, és ezek közül igyekeztem mindegyiket úgy bemutatni, hogy az utazó előzetesen fel tudjon készülni, a helyszínen tudjon tájékozódni; de nem száraz földrajzi, történelmi, művészettörténeti adatokat óhajtottam felsorolni, hanem olvasmányos könyvet akartam írni.

    2 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Hundertwasser – A művészet hatalma

    0

    A művészet mindig is az idők tanúja volt. A két világháborún és a globális termelési rendszerek átalakulásán túl a 20. század művészete két totalitárius hatalom összeomlásának is szemtanúja volt, s ezáltal egy olyan, lehetőségekben gazdag és korlátok közé szorított, távlatos, de ugyanakkor ellentmondásos világ nyílt meg számára, amely útján ismételten és egyre gyorsulva keresztezi a globális kultúra körpályáját.

    2 400 Ft
    Kosárba teszem