• A farkas szájában

    0

    Adam ​Foulds új regénye a második világháború idején játszódik Észak-Afrikában és Szicíliában, 1943 nyarán, azon hadművelet idején, amely során a szövetségesek a sziget elfoglalásával megvetették a lábukat Európában, és elkezdhették észak felé szorítani a tengelyhatalmak csapatait. Will Walker angol biztonsági tiszt az apja eszményképével szeme előtt a diplomácia elveit követve elsősorban a béke megteremtéséért tevékenykedik, míg Ray Marfione olasz származású amerikai közlegény a csataterek poklait megjárva jut el felmenői hazájába, ahol korábban még soha nem járt.

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A festészetről és a szépségről

    0

    „Nincs más szándékom, mint azt a csekély értelmet, amit Istentől kaptam, és amit szorgos igyekezettel megszereztem, híven továbbadni azoknak, akik vágynak erre a tudásra, és nem tudnak semmi jobbhoz hozzájutni” – írja Albrecht Dürer, aki nemcsak festőként és grafikusként volt jelentős, de művészet-teoretikusként is: tankönyvet írt a festőinasok számára, foglalkozott arányelmélettel, perspektívatannal és erődítéstannal. Dürer gazdag írásos hagyatékából most első ízben kap válogatást a magyar olvasó. Forráskiadványunkban a teoretikus Dürert bemutató művészetelméleti írások mellett helyet kaptak életének és művészetének fontos mozzanatait megvilágító személyes jellegű írások és levelek is. A németalföldi útja során írt naplóban elragadtatott hangol számol be élményeiről, ugyanakkor pontosan rögzíti kiadásait-bevételeit s a hétköznapi történéseket. Feljegyzési könyve emberközelbe hozza a családjáról, inaséveiről író Dürert. Különösen becses számunkra Családi krónikája, hiszen ez Dürer magyarországi származásának fontos forrása. A kora jelentős személyiségeivel, humanistákkal, reformátorokkal folytatott levelezéséből kiemelkednek a Wilibald Pirckheimernek írott velencei levelek, melyek itáliai tartózkodásának élményeiről, gondjairól s egyben személyiségéről adnak árnyalt képet. A Jakob Hellerrel váltott levelek Dürer megbízásairól, munkamódszeréről, művészi önértékeléséről tájékoztatnak. Írásaiból plasztikusan rajzolódnak ki a XVI. század társadalmi és szellemi mozgalmai is: a német parasztháború, a reformáció és humanizmus eszméinek terjedése és a reneszánsz művészet-szemlélet térhódítása. A művészeti tevékenységével, anyagi helyzetével, társadalmi státusával kapcsolatos dokumentumok között két magyar vonatkozásút is közlünk. A kötethez Végh János művészettörténész írt előszót. A 104 fekete-fehér fotó és a 8 szöveg közti kép szervesen kapcsolódik a szövegekhez Az egyre messzebbre és mélyebbre hatoló tudomány mellett azonban létezik egy egyre mélyebbre hatoló gondolkodásmód is, mely nem az újat fedezi fel, hanem a régit építi ki. A tudomány mellett él a bölcsesség is, melynek nincs szüksége arra, hogy egyre-másra a legújabb megfigyelésekre és felfedezésekre hivatkozzék. A feltalálók és újítók fiatalok. A bölcsek öregek, és nem félnek azt kimondani, ami ugyan ősi, de még mindig igaz. A régi retorikai topika az újdonság és a régiség, az ifjúság és az öregség összekapcsolásával kialakította a bölcsesség sajátos megszemélyesítését egy toposz formájában: ez a puer-senex – a gyermek mint aggastyán. Ez a motívum hangzik fel a tizenkét éves Jézus ábrázolásában is, aki a templomban bölcsességével az öreg zsidó papokat ámulatba ejti. A verbális jelképnek Albrecht Dürer adott vizuális formát a Louvre-ban található vásznon, egy hosszú, fehér szakálló gyermek ábrázolásán (28. kép). A kép szintézise a megismerő, az újdonságra-ifjúságra visszavezethető tudásnak és az emlékezethez kapcsolódó, egy hosszú élet tapasztalataira építő bölcsességnek. A művészetet emberek hozzák létre, és természetes kapcsolatban van a nemzedékek egymásra következésével, tehát az értékelés természetes bizonytalanságával is, a fiatalság és az öregség elkerülhetetlen, mert biológiailag meghatározott konfliktusával. Nem tagadhatjuk, hogy a művészet – függetlenül attól, hogy olyan műveket hoz-e létre, melyek új eszközöket és témákat mutatnak fel, vagy megfordítva, olyanokat, melyek az emberről és az életről általános és tartós igazságokat fogalmaznak meg képi módon -olyan törvényeknek van alávetve, melyeknek minden alá van rendelve, ami időben létezik, és amit értelmünk csak időben létezőként tud felfogni. Minden művészi alkotás valami, ami korábban nem létezett; az új teremtését már maga a teremtés fogalma feltételezi. Egy művész minden egyes kézmozdulata, mellyel az anyagot alakítja, új dolognak, vagy egy dolog új elemének ad életet. Ennek az új teremtésnek az ismertetőjegyei az újat köthetik a már meglevő művekhez, vagy – ellenkezőleg – művészi problémák új felfogásának és megoldásának mintáját képezhetik.

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A látás iskolája

    0

    2 400 Ft
    Kosárba teszem
  • A lódentől a miniszoknyáig

    0

    A háború utáni romeltakarítást ábrázoló fényképeken éppúgy látni bundás-turbános nőt, öltönye felett zsinóros irhát viselő férfit, mint munkásruhát vagy rongyos kabátját darab madzaggal összekötő alakot. A negyvenes évek végének, ötvenes évek elejének utcaképei a ruházkodás tekintetéven ennél egységesebb képet mutatnak: csupa lódenkabátos ember járja a maga útját, az eleganciát a nőknél is a férfias szabású sötét kosztüm és a fehér ingblúz jelenti. Azután megjelennek a csomagból származó pulóverek, a Római vakáció című film főszereplőjének, Audrey Hepburnnek a ruháit, nyakába kötött cicakendőit utánzó öltözékek, egy-egy Chanel-kosztüm a Rotschild Szalonból, míg a hetvenes évek elejére – ha némi késéssel – a magyar divat is a nyugat-európai és amerikai vonalat követi. Ebből a háború utáni magyar öltözködéstörténetet áttekintő kötetből a divat változásai mellet a társadalmi átalakulásokat is nyomon követhetjük. 1945-től napjainkig megismerhetjük a városi és paraszti öltözködés jellegzetességeit, a ruházkodás és a ruházati ellátottság főbb vonásait, a különféle alkalmakkor felvett ruhadarabok fajtáit. A háború utáni közvetlen esztendők, az „ötvenes évek”, a Kádár-korszak, a „hosszú” hetvenes évek és a nyolcvanas évek második felétől máig terjedő időszak divatját elemző könyvet érdekes és nagyrészt még publikálatlan fotók teszik teljessé.

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • A magyar biedermeier

    0

    A biedermeiert elsősorban a festészettel, a lakberendezési tárgyakkal és egyfajta polgári életmóddal kapcsolatban szokás emlegetni. Mindennapokra szabott igényes otthonossága mindig is népszerűséget biztosított számára, és takarékos, míves vonalvezetésében újabban a modernizmus előkészítőjét látják. Élvezetes, a korszak hangulatát is megidéző szövegében a művészettörténész szerző arra is kitér, hogy a biedermeier a 19. századi magyar művészetben fontos szerepet tölt be: ez a stíluskategória Európához kapcsolja a korszak mindmáig kissé lebecsült, szerény produktumait. A magyar társadalom ekkoriban Európa közepén nem tért, nem is térhetett ki a divatirányzatok elől, így a biedermeier nem utolsósorban a nyugati civilizáció követését jelentette, miközben megjelent a „nemzeti” művészet igénye. A „magyar biedermeier” aranysujtásos csillogása, vidékies zamata, tempós rátartisága, de főképpen a hagyományok modern nemzeti értékké transzportálása pedig új elemekkel, vonzó helyi színekkel gazdagította a stílus tárházát.

    2 400 Ft
    Kosárba teszem
  • A Művészi Ipartól az Ipari Művészetig

    0

    2 500 Ft
    Kosárba teszem
  • A Szellemharcos küldetése

    0

    A történet a jövőben játszódik, de a ma emberéhez szól. A csillagközi háború lélegzetállító eseményei közben kibontakozó szerelem a mindenkori emberi értékekre mutat rá, és bizonyságot kapunk arról, hogy a lélek örök és halhatatlan, a valóság pedig azzá lesz amivé teremtjük.

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • A szimbolizmustól a klasszicizmusig

    0

    Maurice Denis francia festőt (1870-1943), a Nabis-művészcsoport egyik alapító tagját ebben a kötetben mint gondolkodót, művészeti teoretikust ismerjük meg. Tanulmányai az impresszionista nemzedék letűnését követő évtizedek, a századforduló francia képzőművészetének sokarcú, ellentmondásos, sokszor válságokkal teli világát mutatják be. Elmélyült esszék ezek – Odilon Redonról, Pissarróról, Renoirról, Gauguinról, Van Goghról, Maillolról, Cézanne-ról –, melyekben a nagy elődök, Poussin, Delacroix, Ingres művészetének jelentőségére is fény derül. Írásaiból megismerjük korának uralkodó művészeti áramlatait, elsősorban a szimbolizmust, melynek definícióját Denis többször is újrafogalmazta. Etikai úton jut el egy új, klasszikus művészet modelljéhez: a rend, a harmónia, az egészség, a derű és a szépség művészetéhez. Élvezetes, láttató erejű stílusa, logikus, következetes gondolkodása révén meggyőző módon kalauzol bennünket a kor művészeti tendenciáiban, miközben legtöbb megállapítása máig aktuális érvénnyel mutat rá a kortársak munkásságában rejlő igazi értékekre. A könyvet 72 fekete-fehér és 17 színes tábla illusztrálja.

    1 500 Ft
    Kosárba teszem
  • A tengerszemű hölgy rejtélye

    0

    Könyvünk a patkós-teszéri Zámory családról szól, melyet II. Mátyás helyezett a nemesi rendbe. Az 1613-ban kezdődött és azóta is tartó történet ezernyi szálon kötődik a mindenki számára közös magyar történelemhez és művelődéshez, nem általánosan mutatja be azt, hanem egyetlen család, pontosabban annak anyai ága perspektívájából nézve közelíti.

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • A trianoni békeszerződés

    0

    Romsics Ignác nagysikerű szintézise (Magyarország története a XX. században) után a modern magyar történelem egyik legvitatottabb kérdéséről, a trianoni békeszerződésről írt új könyvet. Munkájában bemutatja az Osztrák-Magyar Monarchiában élő népek közötti ellentéteket, az I. világháborús hadicélokat, az 1918-19-es magyarországi forradalmak válságmenedzselési kísérleteit, a békekonferencia szempontjait és döntéseit, az Apponyi Albert vezette magyar békedelegáció ellenérveit és tárgyalásait, végül magát a békeszerződést s annak végrehajtását. A rendkívül informatív, olvasmányos, 24 térképpel kiegészített munka a téma hazai és nemzetközi irodalmának áttekintésén, s a szerző hazai és külföldi levéltárakban folytatott kutatásain alapszik.

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • Az égig érő fa

    0

    A meseelemzéssel foglalkozó mű a magyar népmesék üzenetének mélyebb rétegeivel ismerteti meg a felnőtt olvasóközönséget. Különlegessége, hogy a magyar népmeséket részben a nyugati pszichológia elméletei, részben pedig a buddhista tanítások fényében értelmezi. A kötet első részében a mesék értelmezésének alapjairól olvashatunk, a második részben pedig konkrét mesék, és az azokban szereplő közismert szimbólumok, így pl. az égig érő fa, a kívánságot teljesítő kő stb. jelentésrétegei nyílnak meg.

    7 500 Ft
    Tovább olvasom
  • Bevezetés a mágiába I.

    0

    8 000 Ft
    Tovább olvasom
  • Delacroix-tól a neoimpresszionizmusig

    0

    Az impresszionisták 1886-ban rendezték nyolcadik csoportos kiállításukat. Ez a művészeti esemény tulajdonképpen már az impresszionizmus záróakkordja volt; az „öreg” impresszionisták közül néhányan már nem vettek részt rajta, míg az új nemzedék tagjai, a fiatal „neósok” éppen ekkor léptek első ízben a nyilvánosság elé. Ebből az új nemzedékből kerültek ki azok a művészek – elsősorban Georges Seurat és Paul Signac -, akiket pointillisták, divizionisták, illetve neoimpresszionisták néven tart számon a művészettörténelem. Míg az irányzat megalapítója Seurat volt, akinek az azóta világhírűvé vált „Nyári vasárnap a Grande-Jatte szigetén” című festménye, valamint aktjai, cirkuszképei és tájképei a következetesen alkalmazott pointillista technika zseniális megvalósításai, az új festői látásmód teoretikusa Paul Signac. „Delacroix-tól a neoimpresszionizmusig” című könyvének megírásában kettős törekvés vezette: egyrészt az irányzat művészettörténeti előzményeit kutatta, másrészt a neoimpresszionizmus keletkezésének körülményeit, célkitűzéseit, technikáját igyekezett tudományos alapossággal leírni. Csorda Géza, a kötet fordítója a tárgykörbe vágó több más tanulmánnyal egészítette ki a Signac-kötetet. A könyvet 59 fekete-fehér és 15 színes tábla illusztrálja. Az iparművészeti tárgy használati tárgy. A bögre arra való, hogy igyunk belőle; a kanál, hogy együnk vele: a törököző, hogy testünket szárazra törüljük. Az esztétikum – ma inkább, mint bármikor korábban – járulékos elem. Mégis – ma inkább mint valaha – nagyobb igényünk van arra, hogy a tárgyakkal ne csak használati funkciót lássunk el. Iparművészetünk hatni akar. A társadalmi hierarchiát tükröző régi művészettel szemben, korunk formatervezése – legalábbis nálunk – életformát szab… Századunkban építészetté vált az iparművészet, kellemes szférája háttérbe szorult és az életforma részeként egyre jobban megközelíti az elsődleges valóságot. Lukács kettős miméziselmélete tehát alkalmazhatónak bizonyul a formatervezés karakterének feltárásában is. Lukács így írja le az építészet mint technológia és az építészet mint művészet viszonyát: „A mű technikai konstrukciója tartalmilag és formailag egyaránt félreérthetetlen előre kialakítja azoknak a konstruktív meghatározásoknak a rendszerét és dialektikáját, amelyek valamilyen építmény esztétikai lényegét alkotják.” Magyarán: a felhasználandó anyag, a rendelkezésre álló technológia és a kielégítendő funkciók formai megoldások sokaságát vetik el, e változatok közül az tekinthető a legjobbnak, amely megjelenésében tükrözi előállításának körülményeit és feltételeit. Az esztétikai alakítást funkció és forma Lukács által megvilágított eltérése indokolja. Az a tény, hogy egy szomjunkat oltó poharat és képesek vagyunk csúnyának látni, azt jelzi: szükség van iparművészetre… A törzsi harcos kunyhóját nem formatervezők alakították ki, és az ősi eredetű parasztházakat sem iparművészek tervezték. Hogy még egyértelműbb legyen az esztétikai paradoxon, tegyük hozzá: sem a kunyhó, sem a ház nem szép (és nem csúnya) akart lenni, mégis szépnek látjuk azokat. (Az indián vagy a földműves persze egyszerűen csak kunyhónak és háznak tekinti otthonát.) Ma viszont a hivatásos építészek is gyakran építenek csúnya házakat.

    1 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Élet egy kizökkent világban

    0

    Mára már mindannyiunk számára nyilvánvaló, hogy modern világunkkal és életmódunkkal komoly problémák vannak. Kétségbeesetten hajszoljuk a boldogságot, de próbálkozásaink sorra kudarcot vallanak. Nem csak hogy a hőn áhított boldogságot és elégedettséget nem találjuk, de közben még károkat és szenvedést is okozunk más élőlényeknek és a természetnek. Nem ezt akarjuk, de hogyan csinálhatnánk jobban? Ez a könyv lehetőséget nyújt, hogy olyasvalaki szemén át tekinthessünk a világra, aki élete legnagyobb részét a bhakti-jóga, vagyis a tiszta szeretet és odaadás jógájának gyakorlásával töltötte, és megtanulhassuk tőle a valódi boldogság tudományát. A Swami szemével – Élet egy kizökkent világban egy válogatás Sivarama Swami közösségi médiában megjelenő, gondolkodásra késztető videóinak tartalmából, olvasmányos formában. A Swami egy más, néha egészen meglepő szemszögből tárja elénk a világot. Tényleg az lenne a valóság? Ezt csak egy módon tudhatod meg: próbáld ki és tapasztald meg te magad!

    2 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Festő voltam és vagyok

    0

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • Gondolatok a komplexitásról

    0

    Nincs a világegyetemben bonyolultabb dolog az életnél. Az égbolton, az óceánokban és a szárazföldeken az élet vég nélküli mozgásban van. A komplexitáselmélet, ez a viszonylag fiatal tudományág azt vizsgálja, hogy a létezésnek ez a csillogó szövedéke – a legkisebb szubatomi léptéktől a galaxisokig, a társadalmi struktúráktól az ökoszisztémákig – hogyan alkot tökéletes, egymással kölcsönhatásban álló eleven egészet. Neil Theise meglepő kapcsolatokat tár fel a hangyakolóniák és az erdők növekedése, a rák és a gazdasági buborékok, egy seregélyraj és az utcán hömpölygő tömeg mozgása között. A természettudomány hagyományos területein túl a filozófia, sőt a metafizika eszköztárát felhasználva arra a kérdésre is válaszol, hogy az embernek mint tudatos lénynek hol a helye ebben a nyüzsgő rendben.

    3 600 Ft
    Tovább olvasom
  • Horvátország északi és nyugati területei

    0

    Kétféle turista utazik Horvátországba: aki csak napozni, fürödni akar, és aki látni is szeretne. Ez utóbbiaknak ajánlom e könyvet, amelyben a magyar igényeket, a magyar utazási szokásokat maximálisan figyelembe vettem, és arra törekedtem, hogy minden benne legyen, ami egy igényesebb utazónak szükséges. Úgy érzem, erre felhatalmaznak tapasztalataim: negyvenöt éve utazom, három és fél évtizede vezetek csoportokat, két és fél évtizedig tanítottam idegenvezetőként, évekig volt saját utazási irodám (Batár Tourist). Horvátországnak sokféle arculata van, és ezek közül igyekeztem mindegyiket úgy bemutatni, hogy az utazó előzetesen fel tudjon készülni, a helyszínen tudjon tájékozódni; de nem száraz földrajzi, történelmi, művészettörténeti adatokat óhajtottam felsorolni, hanem olvasmányos könyvet akartam írni.

    2 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Ipar és forma

    0

    1 500 Ft
    Kosárba teszem
  • Kalifornia

    0

    Praktikus, informatív, könnyen átlátható, a Booklands Kiadó Kalifornia című útikönyve a legérdekesebb helyekkel foglalkozik, kiemeli a legfőbb nevezetességeket és hasznos tanácsokat ad a kirándulással, szállással, vásárlással, étkezéssel és a pihenéssel kapcsolatban.

    1 600 Ft
    Tovább olvasom
  • Képek és gondolatok

    0

    „Egészen pici volt, amikor megismertem. Megismertem, és rögtön nagyon megszerettem, pedig ez ritkán történik meg vélem. Az igazi gyönyörűség tudniillik az volt, ha orgonához ült. Én a zenét nem nagyon értem, nem tudok beszélni róla, élvezni is őelőtte csak Mozartot, Bachot tudtam, vagy Kurt Weill Háromgarasos operáját és a Mahagonny-t, de nem többet. Őáltala nemcsak az orgonazenét szerettem meg, hanem megszerettem azt is, ami oly ritkán történik csak vélünk: vagyis azt, hogy az ember rendkívül boldog és örül az életnek, ha a zenéjét hallgatja, hiszen magasabb szintre röpít bennünket. Hogy azt hisszük ilyenkor: életünk örökké tart és nagyon édes. Pedig az élet nem tart örökké, és nem is nagyon édes. Szóval, ez az a fő érzés, ami átjárt engem, miközben zenéjét hallgattam, és vagy lecsuktam a szememet, vagy bután bámultam magam elé. Abba a szerencsés kategóriába tartozik, akik a szépséget fontosnak tartják. Hasonló lelkek vagyunk, ugyanolyan szabály szerint kerülünk mindketten vagy a mennybe, vagy a pokolba. Ez lesz a végünk!” Faludy György

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Két arany hajszál

    0

    Czóbel Minka 1855-ben született, gazdag arisztokrata családban. Justh Zsigmond hatására kezdte el műveit kiadni 35 éves korában, 1890-ben, s azt ezt követő 16 év alatt rengeteget publikált. A Két arany hajszál (1908) meglepően friss hangú szöveg. A gótikus regény műfajába sorolható, és bővelkedik romantikus, horrorisztikus, véres és kéjes elemekben. Dobos, a kóbor rablólovag Gábriel arkangyaltól két arany hajszálat kapott, emiatt semmilyen ártalom nem fog rajta. De megcsömörlik ettől, túl sok ez a hatalom, hogy bármit büntetlenül megtehet. Az erdő közepére vadbőrökkel és kincsekkel berendezett cédruspalotát épít, s onnan indul rabló portyáira. Ez a vadromantikus mesevilág csap át olykor a mai horrorműfaj előképébe, s ennek révén tarthat számot a regény a mai olvasó érdeklődésére.

    1 800 Ft
    Kosárba teszem
  • Művészek, barátaim

    0

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • Szentírás, hagyomány, reformáció

    0

    Ma már a legtöbb kutató egyetért abban, hogy a reformáció története nem tárgyalható sem szűkre szabott időbeli, sem felekezeti keretek között. A téma egyike azon kutatási kérdéseknek, melyek együttműködésre késztetik a középkor és a kora újkor kutatóit, akárcsak a különféle felekezetek történetével foglalkozó történészeket. Ez a párbeszéd nemcsak a reformáció korának története szempontjából hozhat új eredményeket, hanem hozzásegíthet más kérdések tágabb összefüggésbe helyezéséhez, és ezáltal azok jobb megértéséhez is. Ennek a belátásnak a jegyében került sor 2007-ben a Károli Gáspár Református Egyetemen „A reformáció kezdete Magyarországon” című konferencia megrendezésére. Jelen kötet a konferencián elhangzott előadások szerkesztett, bővített változatát tartalmazza. A tanulmányok a különböző tudományterületekről érkező, eltérő megközelítésmódokkal rendelkező szerzőknek köszönhetően jóval szélesebb tematikát ölelnek fel, mint amit a konferencia címe sugall. Kötetünk első harmada részben a Biblia és az ókeresztény teológia egyes, a reformátorokat is foglalkoztató kérdéseit, részben pedig a reformátorok tanítását, a Szentíráshoz és az egyházatyákhoz való viszonyát tárgyalja. A második rész írásai a reformáció közvetlen történeti előzményeiről és a megjelenését követő egyházi vitákról szólnak. Végül a kötet harmadik harmadának tanulmányai a bontakozó protestantizmus és a katolicizmus, illetve az ortodox egyház együttélésének és konfliktusainak egy-egy mozzanatát mutatják be.

    3 000 Ft
    Kosárba teszem