• A magyar nevelés története I.

    0

    A régebbi és újabb neveléstörténeti kutatás eredményeit összefoglaló fejlődés szem előtt tartásával az államalapítástól 1849-ig tekinti át a magyar nevelés történetét. Bemutatja a különböző korok oktatási, oktatáspolitikai törekvéseit, az intézményes nevelés, az iskola szervezeti változásait, hálózatának kiépülését. Vizsgálja az iskolai oktatás és nevelés tartalmának és módszereinek fejlődését, a tankönyveket és egyéb segédeszközöket, a tanítók képzését és az iskola belső világának változásait. Igyekszik pontos és megbízható képet adni az iskolai oktatás és nevelés koronként változó gyakorlatáról, valóságos helyzetéről. Végigkíséri a hazai pedagógiai gondolkodás fejlődését, a nevelés tudományának kiformálódását.

    1 000 Ft
    Kosárba teszem
  • A magyarok a határainkon túl a Kárpát medencében

    0

    A magyar társadalomban régóta érlelődő vélemény (ami napjainkban végre széles nyilvánossághoz juthatott), hogy közoktatásunk szemléletének hiányosságai, torzulásai a magyarságismereti tárgyak, tananyagok terén a legszembeszökőbbek. Világos, hogy számos új vagy jelentősen átdolgozott tankönyvre van szükség, de nem várhatunk addig amíg ezek elkészülnek, megjelennek. Ezért mondható nagy szerencsének, hogy készen áll Kocsis Károlyék munkája. Valóban megbocsáthatatlan, hogy az elmúlt négy évtizedben a felnövő új nemzedékek milyen keveset hallottak és tanultak a magyarság közel egyharmadát kitevő külföldi magyarságról, s ezen belül az ősi településterületen, a Kárpát-medencében, de a mai Magyarországon kívül élő magyar kisebbségek létszámáról, elhelyezkedéséről, múltjáról, jelenlegi helyzetéről. Ez nem csupán műveltségünk és nemzeti tudatunk megbocsáthatatlan csorbítását eredményezte, de súlyos politikai következményekkel is járt. Nem csupán a „nemzeti közömbösség” lehet ennek a velejárója, de az ellenkezője is: táplálja a délibábos, irreális, sőt nemzeti érdekeinkre és politikánkra, nem utolsósorban pedig éppen a magyar kisebbségekre nézve veszélyes nézetek, szándékok és cselekedetek elterjedését. Ezért nem tudok más szót használni a jelen könyv jellemzésére, mint az elcsépelt „hézagpótló”, „rendkívül időszerű” kifejezést.

    1 500 Ft
    Kosárba teszem
  • A szexualitás modern elmélete

    0

    Csak örömmel lehet üdvözölni, hogy erről az annyira fontos és oly mostohán kezelt témáról megszületett ez a kitűnő színvonalú munka. A sikert, amelyre biztosan számíthat, nem csupán a kutatás és könyvkiadás eddigi mulasztásaival magyarázhatjuk majd, s még csak nem is egyszerűen a téma – semmiképp sem száműzhető – „erotikus vonzásával”, hanem a feldolgozás érdemeivel is. Az olvasóban nem marad kétség afelől, hogy olyan szerzővel áll szemben, aki az elvárható maximális téjékozottsággal rendelkezik, aki képes gazdag ismereteit egységes koncepcióba rendezni és aki álláspontja határozott képviseletével közvetlenül segíteni akar. Ennek a hivatás-attitüdnek a félreismerhetetlen jelenléte a legfőbb feltétele a szó mélyebb értelmében vett szerzői sikernek; a belénkgyökerezett nézetrendszerünket „megtámadó”, újszerű álláspont tudomásulvételének, az ennek útjában álló „érzelmigát” áttörésének.

    600 Ft
    Kosárba teszem
  • Elektromfizika

    0
    1 200 Ft
    Tovább olvasom
  • Emil vagy a nevelésről

    0

    Rousseau fogalmazza meg a XVIII. században a legnagyobb nyíltsággal és részletességgel azt az évszázadok óta üldözött gondolatot, mely szerint a természet s így az ember is, aki egy darabja a természetnek, születésétől fogva jó, s csak a társadalom rontja meg. Ez a gondolat szöges ellentéte a feudális világnézetnek, mely az emberi természetet eredendően gonosznak tekintette. A kereszténység e lényeges világnézeti tételéből következett, hogy a gyermeket állandóan dorgálták, elméjét korlátok közé szorították. Rousseau gyökeresen szakít e nézettel. Nála a hibás ismeretanyag és a hamis előítéletek távoltartása áll a gyermek Emil neveltetésének elő-terében. A nevelő feladata szerinte elsősorban nem ismeretközlő, hanem ismeretelhárító tevékenység. Csak a feltételeket szabad megteremtenie, az ismeretszerzést s az erkölcsi érzék kialakítását a növendék saját aktív kíváncsisága végzi. Az életre nevelés igénye; a dolgok és nem a szavak, az élet és nem a könyvek tanulása; a testi nevelés fontossága olyan elvek, amelyeket külön-külön több író már régebben is hirdetett, de Rousseau volt az, aki ezeket az elveket az európai gondolat történetében addig még soha nem tapasztalt szuggesztivitással, következetességgel és sodró érzelmi hévvel egységes nevelési rendszerben fejtette ki.

    2 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Kreativitás és közösség

    0

    Az alkotóképesség és a közösségbe való beilleszkedés viszonyát többnyire problematikusnak ítéli a köztudat. E könyvben Gergencsik Eszter – aki meggyőző kutatási eredményeket sorakoztat föl a kreatív személyiségű tanulók közösségi eloszlatja a gyakori félre-pozícióját illetően értéseket. Megkülönbözteti a közösséget annak puszta előzményeitől; egyértelműen elhatárolja a közösségi szellemet az elvtelen konformizmustól, a kreativitást a normaszegéstől így tudja bizonyítani, hogy alkotóképesség és közösségi beállítódás nem akadályozza egymás érvényre jutását. Ennek az összefüggésnek a megnyilvánulását vizsgálja az iskolai nevelés jelenlegi körülményei között (a felső tagozatosok körében), majd javas-latokat tesz a kreativitás és a közösségi vonások együttes fejlesztésére. Az érdekes, tanulságos könyvet pedagógusok, pszichológusok és a társadalomtudományi kérdések iránt érdeklődő valamennyi olvasó figyelmébe ajánljuk.

    800 Ft
    Kosárba teszem
  • Műalkotások elemzése a gimnázium I-III. osztálya számára

    0

    A szerzőnek – saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva – az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt „nem megtanítható”. Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt – csupa olyasmi, „amit minden művelt embernek illik tudnia” –, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos „kimondhatatlanhoz”, amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek.

    2 000 Ft
    Tovább olvasom
  • Növényrendszertani praktikum

    0

    Évszázadunkban bőséges kínálat alakult ki növénytani gyakorlati könyvekből, úgynevezett praktikumokból, de növényrendszertani témára specializálódott művel annál kevésbé találkozhatunk. A könyv a növényrendszertan elméleti oktatásához szorosan csatlakozó gyakorlatokhoz hivatott segítséget nyújtani, melyet a felsőoktatásban tanulók részére ajánlunk.

    2 400 Ft
    Kosárba teszem
  • Szombathelyi Benedek rudasmester

    0

    Kötet végén orosz, angol, német és francia nyelvű összegzés.

    5 000 Ft
    Kosárba teszem
  • Uráli nyelvrokonaink

    0

    A könyv széleskörűen tájékoztat az uráli (finnugor-szamojéd) nyelvcsaládba tartozó népek múltjáról és jelenéről. Beszámol a nyelvrokonság kutatásának történetéről, összefoglalja az uráli-finnugor nyelvcsalád őstörténetére vonatkozó legújabb kutatási eredményeket. A rokon nyelvek eddig szokásos genetikai osztályozásán kívül foglalkozik a munka e nyelvek tipológiai rendszerezésével is, amely a mai rokon nyelveknek egymáshoz (és a környező nyelvekhez) való viszonyulását új módon tárja elénk. Alapos ismertetéseket adnak a szerzők az egyes rokon népcsoportokról: e fejezetekben kitérnek lakóhelyeik leírására, történetük, hajdani és mai életkörülményeik, művelődésük, főleg népköltészetük és irodalmi életük ismertetésére.

    1 200 Ft
    Kosárba teszem
  • Városépítéstan

    0

    Ez a könyv az 1961-ben megjelent A városépítés története és a harmadik kiadásban 1972-ben megjelent Településtervezés összevont, bővített és átdolgozott kiadása.
    Az első rész a városépítés történetét tárgyalja. Négy fő fejezetéből az első a városodás és a városépítés kezdetét, a rabszolgatartó társadalmak, az ókori keleti, az ókori görög, majd az ókori római városépítést ismerteti. A másodikban a feudális társadalmak városépítéséről, ezen belül az európai korai és fejlett, majd a kései feudalizmus és az Európán kívüli országok feudalizmus-kori városépítéséről esik szó.

    1 200 Ft
    Kosárba teszem