Leírás
Fülszöveg: Passuth Krisztina könyve jórészt úttörő feladatra vállalkozott: a 20-as évek avantgarde művészetét dolgozta fel, elsősorban a hazai művészeti életből ki-szakadt emigránsok alkotómunkásságának tükrében. Az anyag szerteágazó és sokrétű; visszanyúlik a magyar avantgarde előzményeihez, Csáky József, Réth Alfréd és Huszár Vilmos művészetéhez, felöleli a MA hazai és főként bécsi tevékenységét, a folyóirat művészetírói és művészeti eredményeit, köztük Kassák Lajosét, Kállai Ernőét, Bortnyik Sándorét, Mattis-Teutsch Jánosét, Moholy-Nagy Lászlóét.
A könyv újszerűségét részben az eddig publikálatlan adatoknak és tényeknek, részben pedig a feldolgozás módjának köszönheti. Passuth Krisztina ugyanis a nemzetközi művészet nagy összefüggéseiben helyezi el a magyar művészet kezdeményezéseit és műalkotássá érő kísérleteit. Ezáltal módja nyílik arra, hogy a nemzetközi avantgarde berlini mozgalmának szerves részeként tárgyalja Moholy-Nagy, Kemény Alfréd, Péri László, illetve Bernáth Aurél, Kádár Béla tevékenységét, és a Bauhaus-műhely szerteágazó működésébe Illessze bele Pap Gyula, Breuer Marcel, Forbát Alfréd, Molnár Farkas és Weininger Andor munkásságát. Könyve izgalmas kérdésfeltevések és elemzések láncolata erről a bonyolult, forrongó szellemű évtizedről, anélkül, hogy valamiféle teljességre vagy éppen végső összegezésre törekedne.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.